سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر است، گفت: از این میزان تاکنون ۵۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: از ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر سهمیه اشتغال استان که تا پایان سال جاری باید محقق شود تاکنون ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر آن در سامانه رصد اشتغال، به ثبت رسیده است.

وی به تسهیلات مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی بود که امسال به ۸۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد معادل ۵۶۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان توزیع شده است، اضافه کرد: در حوزه مشاغل پایدار روستایی هم ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات داریم که به طرح های تولیدی و اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت می شود.

پیشکاری یادآور شد: از آغاز اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی تاکنون به عبارتی طی سه سال اخیر، چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به طرح های روستایی در استان تسهیلات پرداخت شده است.
 

وی با بیان اینکه بخش تعاون در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: در حال حاضر براساس آمارهای موجود سهم تعاون در اقتصاد کشور پنج درصد است که افزایش آن به ۲۵ درصد در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه انجام کار گروهی به طور اصولی و با رعایت چارچوب های مشخص شده و قانونی در همه عرصه ها راهگشا است، اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۹۳۸ تعاونی با ۱۸۴ هزار نفر عضو در استان وجود دارد.

پیشکاری با بیان اینکه حدود ۲۴ درصد اعضای تعاونی های استان را بانوان تشکیل دادند، اظهار داشت: هم اکنون تعاونی های استان برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده اند.

وی اظهار داشت: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۵۷۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۵ هزار و ۲۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی به اعضای تعاونی ها ارائه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با سه هزار و ۱۲۶ نفر به ثبت رسیده است، گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به تعاونی های زنان سرپرست خانوار و معلولین استان نیز در این مدت پرداخت شده است.

پیشکاری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۵۱ طرح به مبلغ یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در کارگروه های توسعه استانی و ملی مصوب شده است.

وی به برنامه های هفته تعاون در استان اشاره کرد و گفت: تجلیل از تعاونی های برتر، افتتاح ۱۹ تعاونی، رونمایی از خیابان تعاونی در بانه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان از جمله مهمترین برنامه هاست

هفتم تا سیزدهم شهریورماه در تقویم کشورمان به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.