شهرری - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان ری گفت: در صورتی که انبارهای جمع آوری زباله در روستاهای این بخش تا یک ماه آینده تخلیه نشود، با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان وارد میدان می شویم.

حمید شریفها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری و نگهداشت زباله در زمین های روستایی این بخش علاوه بر آلودگی محیط زیست و تجمیع حیوانات موذی، موجب آزار و اذیت ساکنان منطقه شده است.

وی یادآور شد: عده ای از شهروندان شهرری، زمین و خانه در مناطق روستایی دارند که خود ساکن آن نیستند و اقدام به اجاره آن به اتباع و جمع آوری کنندگان زباله می کنند.

شریفها اظهار داشت: تا یک ماه آینده این مناطق باید تخلیه و جمع آوری شود در غیر این صورت با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان ری دیگر مشکل این بخش را در مناطق روستایی ساخت و ساز غیر مجاز و صدور مجوزهای غیر قانونی برای این نوع ساخت و ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه تخلفات در این حوزه در سطح روستاها شکل گرفته است که باید مورد رسیدگی و برخورد قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته با بازدید های ناشناسی که از مناطق روستایی این بخش انجام گرفت، تخلفات بسیاری مشاهده و کشف شد که به زودی با همکاری دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

شریفها روال قانونی برای هر نوع ساخت و ساز در روستاها را اعلام وارسال تقاضا به بنیاد مسکن دانست و گفت: بنیاد مسکن موقعیت اجرای پروژه، مدت زمان، وسعت و اعتبار آن را مورد ارزیابی قرار می دهد و در نهایت مجوز مورد نیاز صادر می کند.

وی اضافه کرد: گاه افراد به صورت غیر قانونی خود اقدام به صدور چنین مجوزهایی کرده اند و وضعیت نا مناسبی را در روستاها رقم زده اند که باید مورد رسیدگی و اصلاح قرار گیرد.