پردیس - ایرنا- بخشدار مرکزی پردیس گفت: طرح تربیت کودک مسجدی با هدف تقویت ایمان مذهبی درمحیط زندگی کودک و نوجوانان روستاها در روستای باغکمشِ پردیس برگزار شد.

محمود حیدری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسجد به عنوان مهمترین پایگاه برای جذب کودکان نقش بسزایی در تقویت ایمان و روح معنوی فرزندان ایفا می کند و در نظر داریم با اجرای چنین طرح هایی همچون تربیت کودک مسجدی در روستاها ،محیط مساجد برای کودکان و نوجوانان جذاب و بانشاط تر باشد.

وی  با اشاره به استقبال خوب خانواده ها از طرح تربیت کودک مسجدی ادامه داد: در هفته دولت این طرح در دور پایانی اوقات فراغت نوجوانان و نونهالان دختر و پسر در روستای باغکمش با تدریس مربی قرآن و همکاری مسئول امور فرهنگی و دهیاری و صوفیا صدرالاسلامی عضو شورای اسلامی روستا این طرح اجرا شد.

بخشداری مرکزی پردیس توضیح داد: دعوت از امام جماعت مسجد محل برای اهدا هدایا به دانش آموزان ممتاز درسی و اخلاقی در مدرسه، اجرای  مراسم، جشن ها و اعیاد و جلسات انجمن اولیا و مربیان در مساجد و حسینیه  روستا، توجیه خادمین و اهالی مساجد برای برخورد خوب و مناسب با کودکان، نوجوانان و جوانان، واگذاری مسئولیت به کودکان و نوجوانان ، تربیت مکبر ، روایت داستان های کتاب از انسان تا خاتم و قصه های قرآنی در راستای تربیت کودکی اخلاق مدار و مسجدی ،بنا بر منویات رهبری در خصوص طرح جوانی جمعیت در این طرح اجرایی شده است.

حیدری ادامه داد: کلاس های قرآن، اذان گویی و رشته های دیگر با همکاری امام جماعت و متولیان مسجد در راستای اجرای طرح تربیت کودک مسجدی در حال انجام است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.