زاهدان- ایرنا- رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان گفت: هم‌اینک ۶دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند در معابر زاهدان نصب شده که تا پایان سال به ۷۲ دوربین افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا سرهنگ محمدعلی بزی در مراسم راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان اظهارداشت: همچنین تا پایان مهر ۶ دستگاه دوربین پلاک خوان در خیابان‌های زاهدان نصب خواهد شد.

وی افزود این دوربین‌ها تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، نبستن کمر بند و مخدوش بودن را ثبت و نمرات منفی را برای متخلفان اعمال خواهد کرد.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نبود خدمات دهی مناسب حمل و نقل عمومی در سطح شهر زاهدان افزود: یکسال است این مشکل را پیگیری کرده و با ایجاد کارگروهی بدنبال عملیاتی سازی سیستم توسط شهرداری و خدمات دهی مناسب رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

ابوالفضل احمد زاده افزود: چنانچه عملکرد تاکسی ها شهری درسطح شهر نمود داشته باشد بعنوان نماینده دادستان و مدعی العموم احقاق حق آنان را پیگیری خواهم کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان نیز با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل نقل عمومی و شهری افزود: هم‌اینک ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید با ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شده است.

آسا ریگی اظهارداشت: با پیگیری های لازم و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد سیستان و بلوچستان، تسهیلات بدون بهره در اختیار مناقضیات تاکسی قرار گیرد و در مرحله اول تسهیلات لازم برای ۵۰۰ دستگاه تاکسی با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده جایگزین شود.

وی بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است که با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر زاهدان باید هفت هزار تاکسی وجود داشت که هم‌اینک ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داریم که ۹۰ درصد این ناوگان هم فرسوده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان گفت: در اتوبوسرانی هم به ازای هر یک‌هزار نفر باید یک‌دستگاه اتوبوس وجود داشت که هم‌اینک ۱۰۹ دستگاه فعال داریم که بخشی از آنها فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ مسیر عمومی در حال حاضر برای خدمات رسانی برای خودروهای تاکسی در زاهدان فعال است.