گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس، امنیت، عزت و سربلندی نظام اسلامی مرهون خون شهیدان از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس است و ترویج فرهنگ آن دوران و بیان تفکرات و رشادت‌های شهیدان، رزمندگان و ایثارگران درجامعه امیدآفرینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اصالتی روز چهارشنبه درجلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا هفت مهرماه) گنبدکاووس افزود: این هفته فرصت خوبی برای بیان ایثارگری‌ و رشادت‌ رزمندگان و شهیدان برای اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل نوجوان و جوان است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط بسیج و ادارات و نهادهای گنبدکاووس تدوین شده که در هریک از این برنامه‌ها به‌ویژه برگزاری یادواره شهدا، باید فرهنگ دفاع مقدس و تفکرات شهیدان و رزمندگان برای مردم تبیین کند. 

اصالتی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس امسال علاوه بر اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، میز خدمت مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در روستاهای محروم و کمترتوسعه یافته گنبدکاووس برپا خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سال ۵۷ میدان ژاله تهران، برلزوم توجه و اهتمام جدی مدیران به مساله جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی گفت: براساس طرحی که سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرده باید حداقل ۱۰ درصد افراد یک منطقه یا شهرستان عضو ستاد جهاد تبیین باشند و به بیان دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس بپردازند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص هشت سال دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشات گرفته از مکتب عاشورای امام حسین‌(ع) است و بسیج نیز افتخار دارد که عضوی از این مکتب باشد.

سرهنگ پاسدار سیدیحیی قاضوی دوران دفاع مقدس را اوج افتخارات و تاریخ درخشان ملت ایران دانست اضافه کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی که توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارند از طریق جنگ نرم و فضای مجازی به دنبال آسیب زدن به انقلاب و ناامید کردن مردم نسبت به نظام و حاکمیت هستند.

وی با تاکید برضرورت همراهی همه ادارات و نهادهای گنبدکاووس در برنامه‌های پیش بینی شده هفته دفاع مقدس، ادامه داد: برگزاری باشکوه برنامه‌های این هفته سبب تقویت روحیه امید در مردم می‌شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس، فضاسازی سطح شهرستان (مناطق شهری و روستایی) متناسب با هفته دفاع مقدس و ایام پایانی ماه صفر، رژه خودرویی، غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شاهد و ائمه جمعه، برپایی میز خدمت، ویزیت رایگان، تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا، تبیین گفتمان ایثار و مقاومت و برگزاری برخی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را از مهمترین برنامه‌های اولیه پیش‌بینی شده بزرگداشت این هفته برشمرد.

وی گفت: ستاد هفته دفاع مقدس در گنبدکاووس ۹ کارگروه دارد که ادارات و نهادهای عضو باید تا یکشنبه هفته آینده، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای جمع بندی نهایی به دبیرخانه ارسال نمایند.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.