قصرشیرین- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خسروی را مرزی قدیمی، ۱۰۰ ساله و مقدم بر همه مرزها دانست و گفت: این مرز از دیرباز محل تردد زوار و محلی برای رونق تجارت بوده و برای تردد همیشگی زائران عتبات عالیات باید باز بماند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما چهارشنبه شب در جلسه قرارگاه اربعین استان در محل پایانه مرزی خسروی، افزود: جمعیت زیاد زوار که اکنون در مرز خسروی است باید بیش از این باشد و این مرز همواره باید برای تردد زائران همیشگی باز بماند.

وی اظهار داشت: متولیان امور و مدیران وظیفه سنگینی دارند و از تمامی مدیران، موکب داران و همه دستگاه ها و نهادها و دست اندرکاران که به میدان آمده اند و وظیفه سنگینی دارند، قدردانی می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خدای متعال را شاکریم  که امسال مرز خسروی باز شد  و همه باید خادم زوار امام حسین(ع) باشیم.

آیت الله علما تصریح  کرد: اگر تمام روسای جمهور دنیا جمع شوند نمی‌توانند چنین حرکت جمعیتی ۲۰ میلیونی را که در اربعین حسینی به صورت خودجوش در کربلا جمع می شوند، راه بیندازند و این به برکت امام حسین (ع) است.

خسروی نزدیکترین مرز به کربلای معلی

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند.