امام جمعه کرمانشاه: اربعین باعث رونق دوباره مرز خسروی شد

کرماشناه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، براهمیت رایزنی برای معرفی بیشتر مرز خسروی به مردم تأکید کرد و گفت: اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) مرز خسروی را رونق دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در دیدار «علی اصغرعباس زاده» مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت مرز خسروی در رونق تجارت استان افزود: خسروی قدیمی ترین مرز است و سابقه‌ای دیرینه دارد و تمام مبادلات تجاری ایران با عراق از این مرز بوده است.

وی اضافه کرد: در گذشته صادرات و واردات کرمانشاه به بغداد به صورت گسترده از همین مکان بوده است، لذا باید این ظرفیت عظیم رونق دوباره بگیرد و موقعیت های بزرگ تجاری آن اطلاع رسانی گردد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: اگر موقعیت های ویژه این مرز بازشناسی شود اقتصاد کرمانشاه و حتی کشور را دچار تحول می‌کند و این در کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسزایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید با مدیریت مسوولان این جایگاه دوباره مورد توجه قرار گیرد، متاسفانه جنگ تحمیلی وضعیت خوب این مرز را از سامان انداخت، اما می شود با برنامه ریزی درست و رایزنی اصولی با طرف عراقی جایگاه واقعی این مرز را به دست آورد.

اشتغال و ازدواج بنیادهای جامعه را پایدار می‌کند

امام جمعه کرمانشاه امروز همچنین در دیدار مسوولان بهزیستی استان گفت: ۲ مقوله مهم اشتغال و ازدواج بنیادهای جامعه را پایدار و مستحکم می‌کند.

آیت الله علما، براهمیت ساماندهی معتادان تأکید کرد و افزود: متاسفانه اعتیاد قدرت تصمیم‌گیری را از انسان سلب می‌کند و باید بدانیم همین‌ها برنامه استکبار است تا جوانان ما را از تفکر تهی کنند، لذا باید با همه وجود مراقب باشیم جوانان گرفتار نشوند و همه جانبه باید مواظب جوانان باشیم.

وی افزود: مهمترین وجه برای جوانان به منظور جلوگیری از اعتیاد، کار و ازدواج است اگر کار مناسب در کنار تشکیل زندگی را برای جوانان تدارک ببینیم ممکن است کمتر طرف این مواد افیونی و مرگ آور بروند، لذا استکبار با برنامه جلو می آید باید ما هم برای حفاظت از جوانان خود برنامه داشته باشیم و نگذاریم جوانان ما گرفتار دام های متعدد دشمن بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه اعتیاد اراده انسان را نابود می‌کند و از مرز انسانیت فاصله می‌اندازد، چون اعتیاد بنیاد برافکن است و برازنده شهر باغیرت کرمانشاه نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha