گرگان - ایرنا - مدیر حج و زیارت گلستان گفت: براساس آخرین آمارهای دریافتی از سایت سماح ویژه ثبت نام عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، تعداد ثبت‌نام کنندگان گلستانی در این سایت امروز به ۴۱ هزار و ۱۸۷ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی میرقاسم‌پور عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۶۷ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده که خواهان حضور در راهپیمایی اربعین هستند.

وی بیان کرد: ۲۳ هزار و ۸۵۰ نفر از این افراد، در سایت درخواست اعزام با اتوبوس و ۱۶ هزار و ۳۱۹ نفر درخواست اعزام با خودروی شخصی را اعلام کردند.

میرقاسم‌پور تصریح کرد: همچنین تاکنون ۶۰۲ نفر درخواست سفر هوایی داشتند.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: برمبنای گزارش سامانه سماح، تعداد گلستانی‌های خارج شده از مرز ۲۱ هزار و ۷۵۴ نفر ثبت شده است.

میرقاسم‌پور افزود: تا این لحظه ۱۲ هزار و ۲۴۵ نفر از گرگان، سه هزار و ۲۳ نفر از علی‌آباد کتول و دو هزار و ۳۴۹ نغر از آزادشهر بیشتری ثبت‌نامی‌ها از شهرستان‌های ۱۴گانه استان بودند.

وی یادآور شد: براساس اعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، تاکنون ۳۰۴ سرویس به مرز اعزام شدند که ۹ هزار نفر را به مرزهای زمینی رساندند.

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به بسته بودن مرز و شرایط خاص به وجود آمده و همچنین دستور ستاد اربعین مبنی بر صادر نشدن گذرنامه موقت برای زائرین، از مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین تقاضا می‌شود تا اطلاع ثانوی از حضور در مرز خودداری کنند.