سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: به منظور شتاب‌بخشی به طرحهای عمرانی شاخص و نیمه‌تمام این دانشگاه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

محمدعلی زنگنه اسدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار از محل مصوبات سفر هیات دولت به خراسان رضوی تخصیص یافته است که برای  تکمیل طرح های عمرانی دانشگاه حکیم هزینه می شود.

وی افزود: تکمیل ساخت آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری با ظرفیت هزار و ۱۰۰ نفر  و خوابگاه دانشجویی از مهمترین طرحهای با پیشرفت فیزیکی بالای این دانشگاه است که تکمیل آنها از محل این اعتبارات مورد توجه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: یکی از طرحهای عمرانی نیمه‌تمام این دانشگاه که عملیات اجرایی آن از سالهای گذشته آغاز شده، آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه با زیربنای سه هزار ۹۶۴ متر مربع  است که هم‌اینک پیشرفت فیزیکی ابنیه آن ۹۰ درصد  و بخش تاسیسات آن ۵۰ درصد است.

زنگنه اسدی افزود: همچنین پردیس فناوری‌های نوین حضرت زینب(س) با مساحت هزار و ۵۰ مترمربع و ۵۱ درصد پیشرفت و توسعه مرحله نخست دانشکده علوم پایه با مساحت چهار هزارو ۲۸۰ متر و پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد از دیگر طرحهای عمرانی نیمه تمام دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی ادامه داد: خوابگاه دانشجویان با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، سوله کارگاهی آزمایشگاهی ۶۰۰ متری با پیشرفت ۶۵ درصدی و سالن سرو غذا با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ متر و ۳۱ درصد پیشرفت، از سایر طرحهای این دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محوری ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.