بجنورد-ایرنا- رییس‌صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنها ۳۷ درصد دانشجویان از فضای خوابگاهی بهره‌مند هستند که با اقدامات انجام شده برای سال تحصیلی جدیداین شاخص به حدود ۵۰ درصد می رسد.

مسعود گنجی روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح های خوابگاهی دانشگاه بجنورد که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان برگزار شد اظهارداشت: برای سال تحصیلی جدید وام ودیعه برای دانشجویان تعریف شده است که با این شرایط استقرار دانشجویان را در فضاهای خوابگاهی به ۵۰ درصد می رساند.

وی افزود: دولت سیزدهم توجه خاصی به بحث خوابگاه های دانشجویی به ویژه ساخت خوابگاه متاهلی دارد و ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در دستور کار قرار دارد.

رییس‌ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وام دانشجویی سفر به عتبات عالیات بیان کرد: دانشجویانی که به صورت گروهی به اماکن مقدسه اعزام شده اند با تایید دانشگاه تا سه میلون تومان وام دریافت می کنند.

وی وام دانشجویی را از اولویت وزارتخانه دانست و خاطرنشان کرد: ۷۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در ترم اول و ۶۷۶ میلیارد تومان در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به دانشجویان گروه هدف پرداخت شد.

گنجی عنوان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی نیز برای سال تحصیلی پیشرو هدفگذاری شده است.

 بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند.