بندرعباس - ایرنا - معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده بنزین کشور، در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سروش ذیگلری، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افزایش تولید موجب شد با وجود افزایش سفرهای تابستانی و افزایش مصرف روزانه، هیچ‌گونه خللی در موازنه تولید و مصرف بنزین کشور به وجود نیاید.

وی ادامه داد با وجود قرار گرفتن شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در فهرست تحریم‌های اخیر نه تنها افزایش تولید داشته ایم بلکه در کیفیت بخشی به تولید نیز موفق بوده‌ایم.

ذیگلری توضیح داد: یکی از اهداف کلان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تولید فرآورده‌های پاک با کیفیتی بالاتر از حدود مجاز مؤلفه‌های زیست‌محیطی استاندارد یورو ۵ در کلاس جهانی است به گونه ای که گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه ۲۰ برابر کمتر از مقدار مجاز است و تأثیر بزرگی در کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی داشته است.

معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی اجرای مراحل آتی پروژه افزایش ظرفیت و طرح‌های توسعه زنجیره ارزش فرآورده‌ها، در آینده‌ای نزدیک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به پتروپالایشگاهی بزرگ و پیشرفته به منظور تولید محصولات موردنیاز کشور و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر تبدیل خواهد شد.

ذیگلری خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط با وجود اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشور، با تبدیل هوشمندانه تهدیدها به فرصت‌های بی‌نظیر و با اتکا به توان فنی و ظرفیت‌های منحصر به فرد دانش‌بنیان داخلی، افق‌های روشنی در راه خودکفایی، پیشرفت‌های چشمگیر و روزآمد در همه حوزه‌های تخصصی صنعت پالایش کشور گشوده شده است که در پرتوی آن، استمرار عملیات تولید بیش از ۴۰ درصد بنزین سبد سوخت کشور در ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به دست آمده است.