زنجان - ایرنا - رئیس هیئت‌امنای تکیه ارمغانخانه گفت: به مناسبت اربعین حسینی در تکیه ارمغانخانه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ شهریور) تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی برگزار می‌شود.

سیروس رستمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مراسم تعزیه‌خوانی در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه تعزیه‌خوانی از ساعت ۱۰ آغاز می‌شود تا ساعت ۱۴ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله اهالی ارمغانخانه به عزاداران حسینی تکیه ارمغانخانه خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود در اربعین حسینی بیش از ۲ هزار پرس غذای نذری از طرف اهالی تهیه و در بین عزاداران توزیع شود.

به گزارش ایرنا اجرای سنتی مراسم تعزیه و شبیه خوانی در مکان مقدس "تکیه حسینی اعظم "شهر ارمغانخانه از دیر باز مرسوم و دارای قدمت ۴۰۰  ساله بوده است و بر همین اساس نیز در سال ۱۳۸۹به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است.

وجود عواملی همچون آشنایی و اشراف تعزیه گردانان و تعزیه خوانان به هنر شبیه خوانی سنتی و چگونگی اجرای بایسته آن، باز سازی و باز خوانی وقایع جانگداز کربلا براساس مستندات تاریخی و منابع معتبر دینی موجب گسترش روز افزون آوازه شهرت "تکیه حسینی اعظم "و مهمان نوازی مردم متدین شهر ارمغانخانه شده است.