۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84888196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تعزیه‌خوانی به مناسبت اربعین حسینی در ارمغانخانه برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس هیئت‌امنای تکیه ارمغانخانه گفت: به مناسبت اربعین حسینی در تکیه ارمغانخانه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ شهریور) تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی برگزار می‌شود.

سیروس رستمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مراسم تعزیه‌خوانی در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه تعزیه‌خوانی از ساعت ۱۰ آغاز می‌شود تا ساعت ۱۴ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله اهالی ارمغانخانه به عزاداران حسینی تکیه ارمغانخانه خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود در اربعین حسینی بیش از ۲ هزار پرس غذای نذری از طرف اهالی تهیه و در بین عزاداران توزیع شود.

به گزارش ایرنا اجرای سنتی مراسم تعزیه و شبیه خوانی در مکان مقدس "تکیه حسینی اعظم "شهر ارمغانخانه از دیر باز مرسوم و دارای قدمت ۴۰۰  ساله بوده است و بر همین اساس نیز در سال ۱۳۸۹به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است.

وجود عواملی همچون آشنایی و اشراف تعزیه گردانان و تعزیه خوانان به هنر شبیه خوانی سنتی و چگونگی اجرای بایسته آن، باز سازی و باز خوانی وقایع جانگداز کربلا براساس مستندات تاریخی و منابع معتبر دینی موجب گسترش روز افزون آوازه شهرت "تکیه حسینی اعظم "و مهمان نوازی مردم متدین شهر ارمغانخانه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha