ورامین- ایرنا- رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: همزمان با هفته گردشگری، تورهای رایگان ورامین گردی، پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از خبر روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین، محمدرضا تاجیک با اعلام این خبر اظهار داشت:همزمان با هفته بزرگداشت گردشگری در نیمه نخست مهرماه، برای نخستین بار تورهای گردشگری ورامین گردی به صورت رایگان و هفتگی در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

وی افزود: این تورها به صورت گروهی و یکروزه و نیمروزه برنامه‌ریزی شده و در زمان اجرا، اساتید ورامین شناس و کارشناسان دفتر میراث فرهنگی با همراهی گردشگران، توضیحات و اطلاعات لازم را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

وی گفت: در این تور گردشگران از جاذبه های گردشگری باستانی، تاریخی، مذهبی، طبیعت‌گردی، روستاگردی و کارگاه‌های تولید صنایع دستی دشت ورامین و اثار مهمی تاریخی از جمله مسجد جامع، برج علاءالدوله، امامزاده یحیی (ع)، کارگاه های شیشه و آبگینه، یخچال حصارکوچک،آب انبار قلعه بلند و جاذبه های طبیعت گردی روستاهای هدف گردشگری خاوه،حصار حسن بیک، باغخواص و ...بازدید می‌کنند.

تاجیک تصریح کرد: علاقمندان به منظور شرکت در این تورها می‌توانند در روزهای اداری و از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۲۵۹۷۹۵ اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین تماس گرفته و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
این شهرستان بیش از ۴۰۰ اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد، ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.