سنندج- ایرنا- مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) به عزاداری پرداختند،  عزاداران در این مراسم هرگونه اغتشاشگری، آشوب و توهین به مقدسات را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت ۲۸ صفر، سالروز رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آیین های سوگواری طی دیشب و امروز یکشنبه در استان کردستان برگزار شد.

مردم شهر سنندج در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) که با حضور مقامات استان از جمله اسماعیل زارعی کوش استاندار کردستان برگزار شد با محکوم کردن اغتشاشات اخیر در کشور، خواستار برخورد قاطع با آشوب گران شدند.

همچنین از شامگاه شنبه در اغلب مساجد، تکایا و حسینیه های استان آیین های ویژه عزاداری برگزار شده و در این آیین ها سخنرانان به بیان فضایل و مکارم پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت پرداخته و مداحان به مرثیه سرایی پرداختند.

در حسینیه شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز آیین سوگواری با حضور جمعی ازعاشقان پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهر آن حضرت برگزار شد و ارادتمندان نبوی در سوگ رحلت پیامبر نور و رحمت اشک مانم ریختند.

آیین سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان های استان نیز برگزار شد و سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر اکرم و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و مردم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری پرداختند.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پس از عمری هدایت و راهبری جامعه مسلمانان در ۲۸ صفر یازدهم هجری قمری در ۶۳ سالگی به ندای حق لبیک گفتند و چشم از جهان فانی فرو بستند.

مرقد مطهرشان در مدینه منوره و در کنار مسجدالنبی قرار گرفته و میعادگاه عاشقان و ارادتمندان ایشان از سراسر جهان است.