۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83092047
T T
۰ نفر

كردستان عزادار پیامبر خوبی ها

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83092047
كردستان عزادار پیامبر خوبی ها

سنندج - ایرنا - امروز سالروز رحلت پیامبر خوبی ها و مهربانی هاست، كسی كه با آمدنش جهل و نادانی را از جامعه بشریت ریشه كن كرد و آزادی، شرافت و عزت را برای بشر به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز چهارشنبه 16 آبان همزمان با 28 صفر سالروز وفات این الگوی تقوا و پیام آور صلح و رحمت برای مردم جهان است.
هر ساله به روزهای پایانی ماه صفر كه نزدیك می شویم دنیای اسلام را غم و اندوهی بزرگ در بر می گیرد چرا كه در این روزها بهترین انسان ها و مخلوقات الهی از این دنیا رخت بر بسته اند.
28 صفر یكی از این روزهای سراسر غم و اندوه مسلمانان است، در این روز پیامبر خوبی ها و مهربانی ها كسی كه پیام آور صلح و رحمت در جهان بشریت بود و همچنین نوه بزگوار ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) از این دنیا كوچ كرده اند.
این روزها، مسلمانان در جهان اسلام یك درد و غم مشترك دارند و در غم رحلت جانسوز پیامبر نور و رحمت و نوه بزرگوار ایشان مجالس عزا برپا كرده و در سوگ خاندان نبوت اشك ماتم می ریزند.
امروز مردم جای جای ایران اسلامی از جمله استان كردستان غرق در حزن و انده هستند و از شب گذشته تاكنون با برپایی مجالس عزاداری و سوگواری در عزای پیامبر خوبی ها و نوه بزرگوارشان نشسته اند.
آیین های سوگواری و عزاداری رحلت جانسوز پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی(ع) از شامگاه سه شنبه تاكنون در مساجد، تكایا و حسینیه های استان كردستان برچا است.
حسینیه شهر سنندج امروز و دیشب مملو از جمعیت عاشقان و شیفتگان خاندان نبوت بود و ارداتمندان به ائمه اطهار(ع) در سوگ رحلت آخرین فرستاده خدا به عزاداری و سوگواری پرداختند.
امروز مردم در نقاط شهری و روستایی استان كردستان با برگزاری آیین های سنتی همانند مجالس مولودی خوانی و حضور در مراسم سوگواری رحلت پیامبر برگوار اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.
به مناسبت فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر مكرم اسلام (ص) و شهادت سبط اكبر پیامبر امام حسن مجتبی (ع) آیین های سوگواری طی دیشب و امروز چهارشنبه در مناطق مختلف استان كردستان برگزار شد.
به همین مناسبت روز سه شنبه در اغلب مساجد، تكایا و حسینیه های استان آیین های ویژه قرائت زیارت از بعید پیامبر اكرم (ص) قرائت شد و سخنرانان به بیان فضایل و مكارم پیامبر مكرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.
در مسجد جامع سنندج مركز استان كردستان آیین قرائت زیارت از بعید حضرت محمد مصطفی (ص) روز سه شنبه با حضور كثیری از عاشقان پیامبر اكرم (ص) و خاندان مطهر آن حضرت برگزار شد و ارادتمندان نبوی در سوگ رحلت پیامبر نور و رحمت اشك مانم ریختند.
آیین سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان های استان نیز برگزار شد و سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر اكرم (ص) و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و مردم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری پرداختند.
كافی است نزدیك به آغاز محرم شویم تا شهرها غرق در اندوه شوند اما با پایان یافتن دهه اول محرم اندوه و رخت عزا از شهر و دل مردم جدا نمی شود؛ اربعین میعادگاه دوباره ای برای تجدید پیمان است و بعد از این مناسبت حزن انگیز، 28 صفر و رحلت نبی مكرم اسلام (ص) است كه باز شور را بر دل و دل را پر غم می كند.
چه هم زمانی زیبایی است از سویی رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و شهادت نوه ایشان امام حسن مجتبی (ع) و از سویی دیگر آخرین روز ماه صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناك عصمت و طهارت امام رضا علیه السلام است كه حال و هوای اربعین را دوباره زنده می كند.
در این مناسبت هر گوشه از ایران اسلامی را نگاه كنید مردمی را می بینید كه در تكاپو هستند؛ گویی عشق به این خاندان خستگی نمی شناسد.
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پس از عمری هدایت و راهبری جامعه مسلمانان در 28 صفر سال یازدهم هجری قمری در 63 سالگی به ندای حق لبیك گفتند و چشم از جهان فانی فرو بستند.
مرقد مطهرشان در مدینه منوره و در كنار مسجدالنبی قرار گرفته و میعادگاه عاشقان و ارادتمندان ایشان از سراسر جهان است.
/7348/9102