کرمانشاه - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مهدکودک و کودکستان‌ها که در گذشته تحت نظر بهزیستی فعالیت داشتند باید مجوزهای خود را با آموزش و پرورش تطبیق دهند.

«زهرا نجار» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: این مراکز آموزشی به ویژه مراکزی که در ۲ سال گذشته تعطیل و غیرفعال بوده‌اند برای فعالیت مجدد نیاز به تطبیق مجوزهای خود با آموزش و پرورش دارند. 

وی با بیان این‌که فعالیت تمام پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفته است، افزود: شهریه ثبت‌نام در مهد کودک ها اعم از دولتی و غیردولتی توسط آموزش و پرورش تعیین می‌شود و این مراکز باید طبق مصوبه وضع شده تعرفه را از اولیا اخذ کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: جلسه شورای نظارت برای تعیین میزان شهریه این مراکز امروز برگزار می‌شود و پس از اتخاذ تصمیم در این زمینه ابلاغ خواهد شد.

نجار افزایش میزان شهریه این مراکز را امری محتمل عنوان کرد و افزود: قیمت‌ها برحسب دولتی و غیر دولتی یا میزان خدماتی که به کودکان ارایه می‌دهند، متفاوت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از امسال پیش دبستانی‌ها و مهد کودک‌ها در قالب کودکستان یک برای بچه‌های چهار تا ۶ سال و کودکستان ۲ برای بچه‌های ۶ سال نام‌گذاری و به فعالیت خود ادامه می دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: پیش بینی شده است که کودکستان‌ها در مدارس دولتی در شیفت مخالف دانش‌آموزان برقرار شود تا با خیال راحت و در محیط آرام از تمام تجهیزات و امکانات برای شادی، بازی و آموزش استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص فعالیت کودکستان‌های غیر دولتی نیز توضیح داد: کودکستان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی فقط برای تعیین نرخ ثبت‌نام زیر نظر آموزش و پرورش نیستند بلکه مطالب درسی و آموزشی با نحوه خدماتی که بچه ارایه می‌دهند نیز تحت نظارت آموزش و پرورش خواهد بود.

نجار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای اجرای عدالت آموزشی، راه اندازی کودکستان‌ها در تمام مناطق شهری و روستایی استان عنوان کرد و افزود: هنوز شمار واقعی مهدکودک ها در استان مشخص نشده و شمار این مراکز فعال طی ۲ هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه زیر نظر ۲۶ هزار معلم شاغل تحصیل خواهند کرد، امسال دانش‌آموزان استان در حدود چهار هزار مدرسه شامل ۱۵ هزار کلاس درس فعالیت خواهند کرد.