۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85085630
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فعالیت کودکستان‌ها بدون مجور آموزش و پرورش در چهارمحال و بختیاری ممنوع است

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از سال تحصیلی گذشته فعالیت تمام کودکستان‌ها زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفت، گفت: فعالیت کودکستان‌هایی که مجوز از آموزش و پرورش نداشته باشند، ممنوع است و متوقف می‌شود.

به گزارش ایرنا، افشین امیریان روز دوشنبه در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان با تاکید بر اینکه دریافت مجوز فعالیت برای مراکز آموزش‌دهنده کودکان زیر ۶ سال ضروری از آموزش و پرورش ضروری است، افزود: مدیران این مراکز که از بهزیستی و آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده‌اند، باید برای ادامه فعالیت در سامانه ملی تعلیم و تربیت کودک برای تطبیق مجوز خود ثبت‌نام کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۸۵۰ کودکستان زیرنظر آموزش و پرورش فعال هستند و در سال تحصیلی جاری ۱۹ هزار و ۷۰۰ کودک در این مراکز مشغول آموزش هستند.

وی با اشاره به اینکه فرایند تطبیق مجوز مراکز پیش دبستانی از ابتدای فروردین‌ماه سالجاری آغاز شده است و تا هفتم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، افزود: تاکنون ۷۵۰ مرکز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد ۳۰۰ مجوز در سامانه پس از اتمام فرایند تطبیق، تایید شده است.

امیریان اظهار داشت: تعدادی از مدیران کودکستان‌های استان نیز به دلیل نقل و انتقال مدیران به سایر استان‌ها و تمایل نداشتن مدیران به ادامه فعالیت، فرایند تطبیق را انجام ندادند.

به گفته وی، در این طرح تمام مراکز آموزشی برای کودکان زیر ۶ سال به منظور تطبیق مجوز ابتدا باید در سامانه ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت‌نام و در صورت تایید مدارک توسط کارشناس منطقه، پرونده به هسته گزینش ارسال می‌شود و پس از اتمام مراحل گزینش پرونده به صورت الکترونیکی به اداره کل آموزش و پرورش استان ارجاع و در صورت تکمیل بودن مدارک مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

امیریان اظهار داشت: از پایان اردیبهشت‌ماه فعالیت مراکزی که از این طریق اقدام به اخذ و یا تطبیق مجوز نکرده‌اند، متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha