مهدی رشیدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نبود پرواز مناسب در فرودگاه بجنورد از چالش های استان محسوب می شود و باید این مشکل بررسی و برطرف می شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه ناوگان حمل ونقل هوایی کشور ضعیف است، ضمن اینکه ایرلاین ها از برقراری پرواز در فرودگاه بجنورد نیز به خوبی استقبال نکرده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: نبود پروازهای مناسب در فرودگاه بجنورد سبب شده تا سرمایه گذاری در این منطقه مورد استقبال بخش خصوصی نباشد.
وی بیان کرد: فرودگاه بجنورد به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی دارد و دارای یکی از بلندترین باندهای فرودگاهی کشور است ولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.
رشیدی یادآور شد: تاکنون در این زمینه مکاتبه های متعدد با وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است و قول مساعد داده شده که شمار پرواز ها در استان در هر هفته به هفت پرواز افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: در سفر دولت به استان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که امید می رود تا شرایط برای انجام پروازها و خدمات به مردم بیش از پیش مهیا شود.
به گزارش ایرنا شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو می کردند.
فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شوند.
پارسال ۶۹۶ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که این تعداد پرواز در کارنامه این فرودگاه از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.
فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.
این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت.
در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.
فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یه فرودگاه مستقل معرفی شد.