شهرکرد-ایرنا- نرخ ماهیانه حمل و نقل و سرویس مدارس شهرکرد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲از سوی کمیسیون ماده ۱۸ اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور اعضای کمیسیون، کرایه ماهیانه سرویس‌های مدارس در شهر شهرکرد مشخص شد و تمامی شرکت‌های حمل و نقل موظف به رعایت نرخ کرایه ماهیانه بر اساس جدول ارسال شده به مدارس هستند.

ذوالفقار علیخانی افزود: براساس این جدول برای محدوده شهر تاکسی ۲۵۷ هزار، ون ۲۳۶ هزار مینی بوس ۱۴۸ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته وی، نرخ کرایه سرویس مدارس از منطقه منظریه و رحمتیه به داخل شهر و برعکس تاکسی ۲۶۸ هزار، ون ۲۳۷ هزار و مینی‌بوس ۱۶۱ هزار تومان است.

عیلخانی اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس از مناطق غرب شهرکرد به مدارس ناحیه۱ شامل تاکسی ۲۷۰ هزار، ون ۲۳۷ هزار و مینی بوس ۱۶۱ هزار تومان و از مناطق غرب شهرکرد به مدارس ناحیه۲  شامل تاکسی ۲۷۸ هزار، ون ۲۳۸ هزار و مینی بوس ۱۶۷ هزار تومان است.

رییس انجمن اولیا و مربیان استان یادآور شد: این نرخ از مناطق غرب شهرکرد به رحمتیه یا منظریه تاکسی ۲۸۳ هزار ، ون ۲۶۰ هزار و مینی بوس ۱۶۸ هزار تومان تعیین شده است.

علیخانی گفت: از مناطق بروم پهنه، کوی شهرداری، کوی فرهنگیان، حاشیه میرآباد(آفتاب، رزمندگان، الوند و جهاد) به داخل محدوده شهر به مبالغ فوق(برای یک سرویس چهار نفره) ۱۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

وی گفت: در سال قبل از کرونا تعداد ۱۴۸ شرکت در زمینه حمل و نقل دانش‌آموزی در سطح شهرکرد فعال بودند که هم‌اکنون این تعداد به ۱۹ شرکت رسیده و تعداد کم شرکت‌ها موجب ایجاد مشکلاتی در حمل و نقل دانش‌آموزان شده است.

علیخانی گفت:هم اکنون  شهر شهرکرد  با کمبود مینی‌بوس به منظور حمل و نقل دانش‌آموزان رو به رو است و تعداد مینی‌بوس‌های سطح شهر که تمایل به همکاری با شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی دارند، نیاز سرویس دانش‌آموزان و مدارس شهر را برآورده نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: مدیر مدرسه موظف است نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌ها اقدام و پس از دریافت مبلغ از دانش‌آموزان و کسر ۵.۵ درصد هزینه مربوط به عوامل فرهنگی، اجرایی و نظارتی، مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت حمل و نقل واریز کند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری افزود: نرخ مسیرهای شهرهای زیر ۲۰ کیلومتر بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهرهای همجوار است.

وی تصریح کرد: نرخ سایر شهرستان‌های استان طبق مصوبه کمیسیون ماده ۱۸ در همان شهرستان تعیین خواهد شد.

علیخانی افزود: در بعضی از مدارس اولیا به صورت مستقیم با شرکت‌های حمل و نقل قرارداد بسته‌اند که مسئولیت حمل و نقل و سرویس مدارس دانش‌آموزان بر عهده اولیا خواهد بود و مدیر مدرسه موظف است پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشد.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون ماده ۱۸ شامل مدیرکل آموزش و پرورش، نماینده پلیس راهور، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری، نماینده سازمان حمل و نقل شهری، نماینده شهرداری، نماینده اولیا و مربیان، نماینده مدیران مدارس، نماینده ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و نواحی استان و رئیس اداره  اولیا و مربیان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای۲۲۰ هزار دانش‌آموز است که بخشی از این دانش آموزان در مرکز استان مشغول تحصیل هستند.