کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- کم‌کم دارد بوی ماه مدرسه و مهر می‌آید، چونکه بیشتر خانواده‌ها مشغول ثبت‌نام، خرید نوشت‌افزار و کیف و کفش برای بچه‌های خود هستند.

به گزارش ایرنا، همین که شهریورماه شروع می‌شود، تکاپوی خانواده‌ها نیز برای رفع و رجوع کارهای پیش از ماه مهر دانش‌آموزان خود نیز آغاز می‌شود از سرویس مدرسه گرفته تا خرید کتاب و نوشت‌افزار مناسب و تهیه کیف و کفش که هر کدام کلی انرژی از خانواده ها را معطوف خود می‌کند.

یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در روزهای آخر فصل تابستان و ماه شهریورماه، پیدا کردند سرویس مدارس مناسب هم با کیفیت خوب و هم قیمت مطلوب برای برخی از دانش آموزان است.

محمد پدر یک دانش‌آموز می‌گوید: تابستان امسال به دلیل اینکه زمان اجاره خانه‌ قبلی پایان یافته بود، مجبور شده در منطقه دیگری در شهرکرد سکونت داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: چون فرزندش در مدرسه خود دوستان زیادی دارد به همین دلیل خانواده ترجیح دادند از انتقال دانش‌آموزشان به مدرسه دیگر خودداری کنند به همین دلیل مجبور به استفاده از سرویس مدارس هستند.

به گفته وی، هزینه سرویس مدارس بالاست به همین دلیل سعی می‌کنند با هماهنگی چند خانواده دیگر در محله‌شان از یک خودرو استفاده کنند تا هزینه‌ها سرجمع کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه در شهرکرد تاکسی ون برای سرویس مدارس تاکنون ندیده است، می‌گوید: اگر سرویس مدارس مینی‌بوس باشد هزینه‌ها برای خانواده در تهیه سرویس مدارس نیز کمتر از سواری خواهد بود.

کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری

استفاده ۱۰ درصدی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری از سرویس مدرسه

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان متقاضی استفاده از سرویس مدرسه هستند، گفت: سال تحصیلی گذشته ۲۱ هزار دانش‌آموز در استان از سرویس مدرسه استفاده کردند.

ذوالفقار علیخانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدرسه در مدارس شهری هستند و سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار دانش‌آموز ناحیه ۱ و ۲ شهرکرد از سرویس مدرسه استفاده کردند.

کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری

کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۳ شرکت حمل و نقل برای ارائه خدمات سرویس مدرسه با آموزش و پرورش قرارداد دارند که حدود سه شرکت مینی‌بوس و مابقی خودروی سواری دارند.

علیخانی گفت: به دلیل کم بودن تعداد مینی‌بوس، ارائه سرویس با مینی‌بوس به سختی انجام می‌شود.

کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری

تعیین نرخ حمل و نقل و آغاز فرایند عقد قرارداد سرویس مدارس در شهرکرد

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تعیین نرخ حمل و نقل و آغاز فرایند عقد قرارداد سرویس مدارس در شهرکرد خبر داد.

علیخانی گفت: این نرخ نامه در کمیسیون ماده ۱۸ با موضوع ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان و با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اولیا و مربیان، شهرداری شهرکرد، پلیس راهور تعیین و تصویب و به مدارس ابلاغ شد.

علیخانی با اشاره به اینکه نرخ‌نامه حمل و نقل بر اساس شرایط اقتصادی و مسافت طی شده تعیین و به تایید شورای اسلامی و کمیسیون تطبیق فرمانداری شهرکرد رسیده و به مدارس ناحیه ۱و۲ شهرکرد ابلاغ شد، افزود: مدت قرارداد برای مقطع ابتدایی هفت ماه و نیم یعنی تا پایان اردیبهشت ماه و در مقاطع متوسطه هشت ماه و نیم خواهد بود.

وی گفت: هزینه ایام امتحانات دی‌ماه و خردادماه به شرط ارائه خدمات بوده و تعطیلات عید نیز جزو قرارداد نیست.

کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری

سرویس مدرسه فقط با قرارداد

علیخانی بر انعقاد قرارداد مستقیم شرکت‌های حمل و نقل با مدیران مدارس تاکید کرد و گفت: انعقاد قرارداد با اولیای دانش‌آموز ممنوع است و در صورت مشاهده یا متخلفان برخورد خواهد شد.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وجه قرارداد به الزام باید به حساب مدارس واریز شود به این صورت که ۴۰ درصد وجه قرارداد هنگام ثبت‌نام و مابقی قرارداد حداکثر تا اسفند ماه از سوی اولیا تسویه خواهد شد.

وی افزود: وجه شرکت‌ها بر اساس کارکرد است و به صورت ماهانه باید توسط مدارس به شرکت‌ها پرداخت شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: رعایت تمام ضوابط و مقررات الزامی است و همه عوامل مسوول و پاسخگو خواهند بود.

ظرفیت سرنشین سرویس مدارس محدود

وی به لزوم رعایت ظرفیت سرنشین توسط سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت : مسئولیت رعایت تعداد سرنشین‌ها با رانندگان سرویس‌های مدارس خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت.

کمبود مینی‌بوس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری

نرخ جدید رسید

به نظر می رسد نرخ کرایه سرویس دانش آموزان از سمت خانه تا مدرسه یا برعکس نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، نمایش نرخ پارسال سرویس مدارس

در سال تحصیلی ۱۴۰۲ نیز نرخ جدید اما پیشنهادی برای استفاده از سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری اعلام شده است.

نرخ کرایه سواری در محدوده ناحیه۱ شهرکرد از کوی شهرداری تا خیابان ۱۲ محرم و در ناحیه ۲ از خیابان ۱۲ محرم تا میدان حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۴۵۰ هزار تومان) و نرخ کرایه مینی‌بوس سه میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) و در محدوده میرآباد شرقی و غربی نرخ سواری چهار میلیون ریال(۴۰۰هزار تومان) و مینی‌بوس سه میلیون ریال است.

در محدوده منظریه و چالشتر نرخ سواری چهار میلیون ریال و مینی‌بوس سه میلیون(۳۰۰ هزار تومان) و از منطقه ۱ شهرکرد به منطقه ۲ و بالعکس نرخ سرویس سواری پنج میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) و مینی‌بوس سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال(۳۳۰ هزار تومان)، همچنین از منطقه۱ به میرآباد غربی و بالعکس نرخ سواری پنج میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) و نرخ مینی‌بوس سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال(۳۶۰ هزار تومان) مصوب شده است.

نرخ کرایه سرویس مدارس از منطقه۱ به میرآباد شرقی و بالعکس سواری پنج میلیون ریال و۲۵۰ هزار ریال و مینی‌بوس سه میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و از منطقه۱ به منظریه و بالعکس پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای سواری و چهار میلیون ریال برای مینی‌بوس مصوب شده است.

از منطقه۲ به میرآباد شرقی و بلعکس سواری پنج میلیون ریال و مینی‌بوس سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، از منطقه ۲ به میرآباد غربی و بلعکس برای سواری پنج میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و برای مینی‌بوس سه میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، از منطقه ۲ به منظریه و بالعکس سواری پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و برای مینی‌بوس سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به تصویب رسیده است.

نرخ سرویس سواری مدارس تیزهوشان به منظریه و بالعکس چهار میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، به میرآباد شرقی و بالعکس پنج میلیون ریال(۵۰۰ هزار تومان)، به میرآباد غربی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال(۵۳۰ هزار تومان)، به منطقه۲ و بالعکس پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۵۵۰ هزار تومان)، به منطقه ۱ و برعکس پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و به چالشتر و برعکس ۶ میلیون ریال(۶۰۰ هزار تومان) پیشنهاد شده است.

نرخ مینی‌بوس از مدرسه تیزهوشان به منظریه و برعکس سه میلیون و ۲۵۰ هزار ریال (۳۲۵ هزار تومان)، به میرآباد شرقی و بالعکس سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۳۵۰ هزار تومان) ، به میرآباد غربی و بلعکس سه میلیون و ۷۰۰ هزار ریال (۳۷۰ هزار تومان)، به منطقه ۲ و بالعکس سه میلیون و ۸۰۰ هزار ریال(۳۸۰ هزار تومان)، به منطقه۱ و بلعکس چهار میلیون ریال و برای چالشتر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون نفر دانش‌آموز دارای بیش از ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۱۲ شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha