بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی خوابگاه متاهلین با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بیرجند آغاز شد تا در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی خطیبی در ادامه سفر به خراسان جنوبی عصر دوشنبه با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان، کلنگ ساخت خوابگاه متاهلین در پردیس دانشگاه بیرجند را به زمین زد.

این خوابگاه با زیربنای ۲ هزار و ۳۶۰ متر مربع و هزینه اولیه ۴۵۰ میلیارد ریال در دانشگاه بیرجند ساخته خواهد شد و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه ضمن بازدید از پروژه در حال اجرای ساختمان آموزشی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، پهنه امیریه و باغ امیرآباد؛ ۲ استخر ذخیره آب در دانشگاه بیرجند را افتتاح کرد.

استخر ذخیره آب پردیس شوکت‌آباد و پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: استخرهای ذخیره آب با هزینه یک میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی و ردیف‌های ابلاغی وزارت علوم هر کدام با ظرفیت هزار مترمکعب افتتاح شد.

احمد لامعی گیو افزود: استخر ذخیره آب پردیس دانشگاه به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی و آب تصفیه فاضلاب خاکستری همچنین استفاده از چاه آب به بهره‌برداری رسید.

ساختمان جدید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند نیز امروز با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

خطیبی همچنین از پروژه‌های خوابگاه دانشجویی، سالن ورزشی خواهران، نیروگاه خورشیدی، آزمایشگاه مرجع، آمفی تئاتر دانشکده مهندسی، پروژه ساختمان بسیج اساتید، دانشکده هنر، پروژه سر در و تکمیل حصار ضلع شمالی، بوستان شهدای گمنام، زمین چمن، موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازدید کرد.