یزد- ایرنا- آیین استقبال و وداع با پیکر مطهر یک شهید گمنام عملیات رمضان در دوران هشت سال دفاع مقدس روز دوشنبه در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی که با حضور مسئولان و مددجویان زندان مرکزی یزد برگزار شد با اهداف و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: در ادامه این آیین روز سه شنبه ۱۹ مهرماه جاری از ساعت ۱۵ الی ۱۷ مراسمی در شهرستان مهریز و از ساعت ۱۹ با حضور مردم ولایتمدار در تکیه امیرچقماق یزد مراسمی باشکوه برگزار می‌شود.

سرهنگ منصور زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجتماع بزرگ محمد رسول الله (ص) در شهرستان یزد چندین برنامه فرهنگی و هنری با حضور مردم و مسئولان به نحو مناسب برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان با حضور پیکرهای مطهر شهدای گمنام کاری مهم و مورد تاکید است که در استان با همکاری مردم و مسئولان صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بعد از آیین استقبال و وداع با پیکر مطهر شهید گمنام در یزد به سایر استان‌های کشور منتقل می‌شود و هیچ برنامه تشییع و تدفین در یزد پیش بینی نشده است .

تعدادی شهدای گمنام مدفون در استان یزد ۱۷۰ نفر است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرد و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.