استان یزد میزبان ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: همزمان با ایام فاطمیه (س) بار دیگر عطر ۱۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در استان می‌پیچد.

سرهنگ منصور زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین استقبال پیکر مطهر این شهدای والامقام با حضور گسترده مردم ولایتمدار با برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه جاری از فرودگاه شهید صدوقی (ره) تا میدان امیرچخماق برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: طبق برنامه و همزمان با سراسر کشور آیین تشییع و تدفین پیکرهای ۱۵ شهید گمنام در ۱۴ نقطه یادمانی در مرکز استان و تعدادی از شهرستان‌های تابعه صورت می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: از این تعداد شهدا، ۶ شهید والامقام در پنج نقطه یادمانی از شهرستان یزد، ۳ تن در شهرستان تفت، ۲ پیکر در شهرستان اردکان، ۲ تن در شهرستان مهریز و ۲ تن دیگر در شهرستان‌های بافق و ابرکوه به خاک سپرده خواهند شد.

اجتماع بزرگ برای استقبال از پیکر ۱۵ شهید گمنام در استان با حضور پرشور آحاد مردم روز ۲۴ آذر همراه با برنامه‌های مختلف در میدان امیرچقماق برگزار می‌شودبه گفته زارع، اجتماع بزرگی برای استقبال از پیکرهای پاک ۱۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در استان یزد با حضور پرشور آحاد مردم ولایی و انقلابی در روز ۲۴ آذرماه جاری همراه با برنامه‌های مختلف در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی تمهیدات لازم و مناسب برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم در یزد و مناطق مختلف استان اندیشیده شده و از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی مشتاق در زمینه همکاری برای برگزاری مراسم استفاده می‌شود و در طول مدت خاکسپاری مراسم‌های متنوعی صورت می‌گیرد.

استان یزد میزبان ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان یزد گفت: حضور شهدای گمنام در مناطق مختلف در ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) یک افتخار و توفیق بزرگ است که نصیب مردم ولایتمدار شده و با هماهنگی همه مردم و مسئولان شاهد برنامه استقبال و تشییع و تدفین پیکرهای مطهر خواهیم بود.

حجت‌الاسلام عباس زارع با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای گمنام افزود: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه اسلامی و بین مردم به خصوص نوجوانان و جوانان نقش مهمی در تخقق اهداف و موجب شکست اهداف فرهنگی دشمن است .

وی اظهار کرد: حضور گسترده مردم و جوانان در تشییع و تدفین و سایر برنامه‌های مرتبط با حضور شهیدان گمنام در یزد تبلور وحدت، بصیرت و بینش مردم در راستای اهداف والای شهیدان انقلاب اسلامی است و باید این مراسم‌ها باشکوه برگزار شود.

مردم انقلابی همواره در ۴۳ سال گذشته وفاداری خود را به اهداف و آرمان شهیدان نشان دادند و برنامه‌های ویژه شهدای گمنام باشکوه برگزار می‌شودهمچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: مردم انقلابی و مومن یزد همواره در ۴۳ سال گذشته عزت و وفاداری خود را به اهداف و آرمان شهیدان و ولایت فقیه و انقلاب اسلامی نشان داده‌اند و قطعا برنامه‌های ویژه شهدای گمنام باشکوه در سطح استان برگزار می‌شود.

سردار حسین زارع کمالی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی به رغم تمامی توطئه‌ها به دلیل فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و باید این روحیه و فرهنگ مهم والا همچنان در کشور جاری و تداوم باشد.

استان یزد میزبان ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس

وی از آحاد مردم و بسیجیان خواست همانند گذشته باشکوه و پرصلابت در یزد و شهرستان‌های مختلف در برنامه استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام حضور داشته باشند و آمادگی خود را برای تداوم راه شهیدان همانند گذشته اعلام کنند.

تعدادی شهدای گمنام مدفون در استان یزد ۱۷۰ نفر است و این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرده و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha