کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با یادآوری اینکه کشور ما قبل از انقلاب چه وضعیتی داشته است و هم اکنون در چه جایگاهی قرار داریم، گفت: باید با جهاد تبیین واقعیات ایران اسلامی را برای جوانان بازگو کنیم.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در همایش پرچمداران وحدت و بصیرت با حضور فرمانده قرارگاه نجف اشرف، فرمانداران جوانرود و روانسر، علما و روحانیون به مناسبت هفته وحدت در تیپ تکاور انصار الرسول (ص) جوانرود بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و افزود: خدا و قرآن و همچنین عقل ما را به وحدت دعوت کرده است و همه ما باید به دستورات خداوند متعال و رسول خدا عمل کنیم. 

وی به برخی از نارسایی ها و مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما قبول داریم که برخی مشکلات در جامعه وجود دارد اما نباید بواسطه این مشکلات از سرمایه بزرگ اسلام و دستاوردهای بیشمار انقلاب اسلامی غافل بمانیم.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: امروز ایران اسلامی به قدرت بزرگی در جهان تبدیل شده است تا این قدرت وجود دارد باید تا آخر منتظر دشمنی نظام سلطه و استکبار جهانی باشیم.

اجرای برنامه های فرهنگی و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

براساس اعتقادات مسلمانان اهل سنت میلاد پیامبر اکرم (ص) در روز ۱۲ ربیع الاول و براساس اعتقادات مسلمانان اهل تشییع این روز ۱۷ ریبع الاول است و به ابتکار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی این هفته به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.