دشمن درصدد تخریب وحدت بین مذاهب اسلامی است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت:دشمن امروز با استفاده از ابزارهای مختلف و ترفندهای گوناگون سعی در تخریب وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی است از این رو پیروان همه مذاهب وظیفه داریم با تکیه و تقویت اشتراکات در راستای حفظ اتحاد بین مسلمانان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» روز یکشنبه در نشستی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات با تبریک و گرامیداشت میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، افزود:  قرآن کریم در آیات مختلف بر ایجاد و حفظ وحدت و همبستگی بین مسلمانان تاکید کرده است.

 وی اظهار داشت: البته وحدت به معنای  تمام و کمال شرایط طرف مقابل نیست بلکه تاکید بر مشترکات و تقویت آن است که در بحث وحدت با برادران اهل سنت ما مشترکات بسیاری داریم و دارای یک کشور، یک هدف مقدس، یک کتاب آسمانی، یک پیامبر(ص) هستیم و همچنین روی وحدانیت خداوند و توحید اختلافی نداریم.

 امام جمعه قصرشیرین گفت: در آیین تشیع و تسنن روی احکام الهی نیز مشکلی نداریم و باید بر روی اشتراکات تمرکز کرده و آن را توسعه دهیم و پایدار نگه داریم.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: وحدت یک مساله عام است و باید منافع آن را عام ببینیم چون باید با هم ارتباط داشته باشیم و این وحدت را حفظ کنیم.

وی گفت: اسلام مکتب و دین اعتدال است و به تناسب با شرایط مختلف باید عدالت اجرایی شود چون بحث اعتدال و عدالت اجتماعی خیلی مهم است و از هدف های انقلاب عدالت اجتماعی است که شعار نیست.

وی افزود: وظیفه ما ارتقای فهم جامعه و  جهاد تبیین است و در عین حال باید تلاش کنیم در تمامی بخش های مختلف جامعه عدالت اجتماعی برقرار شود چون نارضایتی منشا جریانات اخیر بوده که برخی افراد ناراضی که قانع نیستند و  از نظر روحی ضربه پذیر بوده برای جامعه مشکل آفرین هستند.

او گفت: وظیفه هر مدیری است که در هر جایگاهی و در هر نقطه از کشور برای رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال و اجرای عدالت اجتماعی تلاش کند تا شاهد رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال باشیم.

 وی افزود: اگر هر کس در هر جایگاهی وظیفه خود را به درستی انجام دهد مشکلات کشور حل می شود و مسوولیت ما در فرهنگ سازی و زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) این است به تعهدات خود عمل کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز باعراق دارد و در این شهرستان پیروان مذاهب مختلف اسلامی به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha