بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در راستای جلوگیری از طرح دعوی بر علیه مدرسه هایی که سند ندارند آموزش و پرورش باید نسبت به سند دار کردن این اماکن اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بابایی روز سه شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: امروز در بسیاری از مناطق افرادی که زمینی هبه کرده اند نوه های آنها آمده و ادعا کرده اند که ما این هبه را قبول نداریم و اقدام به طرح دعوی کرده اند.

وی بیان کرد: در همین ارتباط برای روان سازی کار و فراهم کردن زمینه سند دار شدن مدرسه ها؛ تمام مراحل صدور سند مدرسه ها برای آموزش و پرورش رایگان اعلام شده است.

بابایی بدون اشاره به شمار مدرسه هایی که سند ندارند گفت: در زمان حاضر برای ۸۵۰ مدرسه در استان بوشهر سند رسمی صادر شده است.

بابایی اضافه کرد: امروز باید به جایی برسیم که سندهای عادی کنار گذاشته شود چون  این سندها محلی برای جعل، کلاهبرداری و فروش مال غیر هستند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است در شورای اداری استان مصوب شود تمام دستگاه‌های دولتی باید دارای سند رسمی باشند.

بابایی تاکید کرد: اگر دستگاه اجرایی سند قولنامه ای دارد واحدهای ثبتی  آمادگی مستند سازی و صدور سند را دارند چون زمین خواران رصد می کنند و برای دستگاه اجرایی که سند رسمی ندارد سند سازی و طرح دعوی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ثبت اسناد شناسنامه سرزمینی یک کشور است بنابراین هویت سرزمینی یک کشور به جغرافیای وجودی آن کشور است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ثبت وجب به وجب این کشور که خون‌های زیادی به پای آن ریخته شده باید حفظ شود لذا ثبت آن و سلامت در حوزه عدالت محوری امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی اظهار کرد: تدوین نقشه جامع مالکیت دولتی و غیر دولتی که با عنوان حدنگار یا کاداستر مطرح می شود  بسیار نکته مهمی است و انتظار می‌رود این کار به سرانجام برسد و کسی به خود اجازه ندهد در این سرزمین تعرضی به حقوق نظام و مملکت داشته باشد.

صفایی بوشهری افزود: در حوزه اسناد باید به سمت مدیریت الکترونیک حرکت کرد در غیر این صورت نظام مدیریتی ثبت اسناد دچار آسیب‌های خطایی می شویم.