مهاباد - ایرنا - مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت: هفت ویژه برنامه هفته ملی کودک در مناطق مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

افسانه بازیار روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه‌ها شامل جشنواره قصه گویی، عصر شعر با عنوان «نغمه های کودکی»، اجرای فعالیت‌های پژوهشی با عنوان «پژوهشگران کوچک»، اجرای شاهنامه خوانی، کارگاه آموزشی و مسابقه نقاشی با موضوع «کودکان حافظان محیط زیست»، برگزاری کارگاه فرهنگی و هنری کودک و مادر با عنوان «بوکه بارانه» و اهدای قفسه و کتابخانه به مدارس روستاهای کم‌برخوردار در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» است.

وی اضافه کرد: این برنامه در ۲ نوبت ویژه دختران و پسران و در ۲ نوبت صبح و عصر در طول هفته ملی کودک برگزار می‌شود و تاکنون استقبال خوبی از برنامه‌های این هفته صورت گرفته است.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد با اشاره به کسب چهار مقام در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی گفت: طبق اعلام هیات داوران، در بخش رقابتی ملی نوجوانان، فاطمه رسولی عنوان برگزیده اول را به خود اختصاص داد و رامان علی‌پور از مهاباد به رتبه سوم رسید.

بازیار اظهار کرد: در بخش رقابتی ملی بزرگسالان، بیتا محمدامینی به رتبه دوم رسید و در بخش آیینی سنتی این دوره جشنواره نیز در گروه نوجوانان آیناز دین‌دوست از مهاباد به جایگاه دوم دست یافت.

کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می‌کند.

۱۶ تا ۲۲ مهر به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است.