کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: گرد و خاک محلی و غبار نواحی از غرب استان را صبح امروز شنبه فراگرفته و این شرایط جوی تا فردا یکشنبه تداوم خواهد داشت.

«سعید قاسمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، از روز گذشته تا فردا عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب ابرناکی و وزش باد در سطح استان خواهند شد.

وی افزود: تشدید سرعت وزش باد در ساعاتی از روز گذشته (جمعه) و امروز، علاوه بر گرد و خاک محلی سبب نفوذ غبار، بخصوص به جو نواحی غربی استان نیز می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: حداقل دمای هوا نیز تا روز یکشنبه به طور مختصر افزایش و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه با تقویت نسبی شرایط پایدار و استقرار جوی آرام در منطقه، مجددا کاهش خواهد یافت.

وی میانگین سرعت وزش باد در این مدت در منطقه را حدود ۴۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

قاسمی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور به سه درجه و قصر شیرین با ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: در همین مدت دمای شهرستان کرمانشاه بین هشت و ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.