زنجان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری آبله و شاربن در استان زنجان به طور رایگان واکسینه شدند.

محمدباقر حاج‌کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه در این طرح بیش از ۳۹۲ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن واکسینه شدند، افزود: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌ است

وی با بیان اینکه آبله بیماری‌ حاد ویروسی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود، اظهار داشت: امسال همچنین بیش از ۹۸۸ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.

 حاج کاظمی یادآورشد: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه، واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد:  با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسوول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.