مشهد-ایرنا- مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: سازمان "امور پناهندگی نروژی" در راستای حمایت از پناهندگان افغانستانی مقیم مشهد یک باب مدرسه ساخت و ۶ مدرسه دیگر را بهسازی کرد.

سید علی قاسمی روز سه شنبه در حاشیه بازید فیلیپ لوزینسکی مسوول سازمان "امور پناهندگی نروژی" از مدارس بهسازی شده این موسسه در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه یاد شده، ۱۲ کلاسه است و در روستای کاظم آباد از توابع بخش مرکزی مشهد قرار دارد همچنین این سازمان یک مدرسه دیگر را نیز در تربت جام بهسازی کرده است.

وی همچنین به ساخت و تکمیل یک مرکز چند منظوره اداری - خدماتی توسط این موسسه نروژی اشاره و اضافه کرد: توزیع بیش از چهار هزار بسته معیشتی، بهداشتی و آموزشی به همراه ۲۰۰ بسته نوشت افزار ، ۸۲ تخته پتو، ۱۲۰ تبلت و کمک نقدی به ۲۰۰ خانواده افغانستانی از جمله دیگر کمک های سازمان "امور پناهندگی نروژی" است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: این نهاد امداد رسان هم اکنون در حال ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در مهمانشهر تربت جام و یک مدرسه ویژه کودکان استثنایی برای جامعه پناهندگان افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی است.

به گزارش ایرنا تا پیش از روی کار آمدن طالبان و تغییر حاکمیت در افغانستان ، استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی در بهار امسال، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران  افغان دارای مدرک قانونی و ثبت نام شده در طرح جدید سرشماری اتباع به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۸ درصد این گروه در کلانشهر چهار میلیون نفری مشهد سکونت دارند.