شیراز- ایرنا- استاندار فارس در پیامی با اشاره به قرار گرفتن اسامی ۴۱ نفر از اساتید  دانشگاه شیراز دربین اساتید برتر جهان، این موفقیت را تبریک گفت و آن را مایه افتخار دانست. 

به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در این پیام تصریح کرد:‌ اساتید دانشگاه را باید از پایه های اساسی رشد علمی کشور در بحبوحه تحریم‌های جهانی علیه ملت مظلوم ایران دانست. 

استاندار فارس خاطرنشان کرد:‌ ایران عزیز مفتخر به داشتن  دانشگاه هایی پیشرو و نخبه پرور است  که تراز علمی  و اساتید دانشمندش همواره زبانزد هستند. 
در بخش دیگری از پیام استاندار فارس آمده است: اساتید دانشگاه شیراز در میان برترین دانشمندان جهان قرار گرفته‌اند و با زمینه سازی رشد علمی بی سابقه و تربیت شاگردان بسیار خود نقشی سازنده در رشد و باروری علمی کشور دارند. 
ایمانیه افزوده است:‌ قرار گرفتن اسامی ۴۱  نفر از اساتید  دانشگاه شیراز دربین اساتید برتر جهان  را تبریک گفته و موفقیت و رشد علمی در عین توجه به ارزش های اسلامی و انسانی را برای تمامی تلاشگران عرصه جهاد علمی خواهانم
روابط عمومی دانشگاه شیراز پیش از این اعلام کرد: ۴۱ تن از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه شیراز در شمار ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند، این جایگاه بر اساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲ تعیین شده است. 
گزارش سالیانه‌ الزویر که در سال ۲۰۲۲  به‌تازگی منتشر شده بیانگر آن است که  بر اساس شاخص‌های استنادی پایگاه داده‌ای، بیش‌ از صدهزار دانشمند برتر شناسایی شده است  این اطلاعات استاندارد شده درخصوص استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی ارائه می‌شود.
بر اساس این گزارش، دانشمندان در ۲۲حوزه‌ علمی و ۱۷۶ زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند. صدک‌های مربوط به حوزه و زیر رشته نیز برای همه دانشمندانی که حداقل پنج مقاله منتشر کرده‌اند ارائه شده است. داده‌های شغلی تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌روز می‌شوند.
براساس شاخص‌های استنادی الزویر ، ۴۱ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز  در شمار دانشمندان ۲درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، ۲۷ نفر از استادان دانشگاه شیراز نیز براساس وضعیت استنادات در طول حیات علمی ، به‌عنوان دانشمندان ۲ درصد پر استناد دنیا معرفی شده‌اند. 


پیام استاندار فارس در پی درگذشت مادر شهیدان کریم
بنا بر خبر دریافتی دیگری، استاندار فارس در پیام دیگری درگذشت مادر شهیدان خلیل و احمد کریم را تسلیت گفت. 
ایمانیه در این پیام با تأکید بر اینکه "مادران شهدا خود مظهر صبر زینبی و ایمان فاطمی هستند"، تصریح کرد: خبر درگذشت حاجیه خانم قزبس بردبار مادر شهیدان کریم سبب تاسف اینجانب شد.
استاندار فارس افزوده است: مادران نجیب شهدا هر یک در دامان مقدس خویش چهره های درخشان انسانیت و پایمردی را پرورش دادند که با نثار خون خویش درخت بزرگ انقلاب مقدس ایران را پرورش دادند و سبب رشد وتعالی بهتر اسلام ناب محمدی (ص) و شنیده شدن فریاد آزادی خواهی در سراسر جهان شدند. 
مرحومه حاجیه خانم قزبس بردبار مادر بزرگوار شهیدان خلیل و احمد کریم از شهدای شهرستان فسا در سن ۱۰۰ سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.
ارتشی شهید خلیل کریم اول تیر سال ۱۳۶۶ در منطقه سومار به شهادت رسید و بسیجی شهید احمد کریم نیز ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس۷ در منطقه شلمچه آسمانی شد.