اصفهان -ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: استان تهران با ۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی ، ۶۲ درصد تسهیلات بانکی را در اختیار دارد در حالی که اصفهان با وجود سهم ۵.۷ درصدی در تولید ناخالص ملی ،تنها از ۳.۹ درصد تسهیلات بانکی بهره مند است.

به گزارش ایرنا، امیررضا نقش روز پنجشنبه در نشست بررسی عملکرد شبکه بانکی استان اصفهان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۵۳‌.۸ درصد منابع بانکی کشور در تهران متمرکز است، ادامه داد: تنها ۵‌.۲ درصد از منابع کشور در اصفهان متمرکز شده  است و از این حیث مقام دوم را در کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان از لحاظ سهم منابع و مصارف رتبه دوم کشور و از لحاظ نسبت مصارف به منابع رتبه ۲۶ را در کشور داراست، گفت: نسبت مصارف به منابع شبکه بانکی استان از فروردین‌ سال گذشته تا شهریور سال جاری روند افزایشی داشته اما سرعت آن بسیار کم بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از رشد ۱۲ درصدی منابع بانک ملی و سپه در یکسال اخیر در نسبت مصارف به منابع خبرداد و گفت: متوسط  منابع بانک‌های استان در این شاخص در مدت مذکور رشد ۱۰ درصدی داشته‌اند.

وی گفت: همچنین مصارف بانک ملی ۱۰۴ درصد افزایش داشته است و نسبت مصارف به منابع بانک آینده در استان فقط پنج درصد و بانک ایران زمین فقط هفت درصد بوده است.

اصفهان از پشتیبانی لازم در سطح ملی برخوردار نیست

 استاندار اصفهان نیز  در هفتمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اصفهان در بزنگاه های مختلف نقش خود را در کشور به خوبی ایفا کرده است.

سیدرضا مرتضوی افزود: استان اصفهان ظرفیت منحصر به فردی در حوزه های مختلف در کشور داردو در بسیاری از بزنگاه این استان نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی اظهار داشت: اصفهان در کنار ظرفیت های ایثارگرانه در حوزه صنعت نیز وضعیت متفاوتی در کشور داراست هرچند که آن گونه که شایسته است از این استان پشتیبانی های لازم در سطح ملی صورت نگرفته است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز وارد اصفهان شد و  در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان شرکت کرد ؛ رییس کل سازمان امور مالیاتی و  رییس ستاد تسهیل کشور در این سفر خاندوزی  را همراهی می‌کنند.