اصفهان–ایرنا – رییس کل دادگستری استان اصفهان با هشدار به کارشناسانی که موجب اطاله دادرسی شوند، از قطع همکاری دستگاه قضایی استان با آنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز شنبه در نشست کارگروه ارتقاء کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی در دادگستری اصفهان افزود: اطاله دادرسی اَبرچالش دستگاه قضایی استان است تا حدی که با وجود کار جهادی قُضات و کارکنان و آمار بالای رسیدگی‌ها، این چالش همچنان وجود دارد.
وی، بیشترین مشکلات کارشناسی را مربوط به حوزه پرونده‌های ثبتی دانست و گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارشناسان، کارکنان ادارات ثبت بوده‌اند و در وقت اداری امکان کارشناسی پرونده‌های قضایی را ندارند، باید تدابیری اندیشید تا کار ارباب‌ رجوع مُعطل نماند و با حضور اینگونه کارشناسان در خارج از ساعات اداری، این کمبود مدیریت شود.
رییس کل دادگستری اصفهان با تقدیر از کارشناسانی که در زمان مُعین اقدام به اعلام نظر می‌کنند، به کارشناسان معدودی که بر اثر بی‌توجهی و اعلام نکردن به‌موقع نظر کارشناسی خود موجب اطاله دادرسی می‌شوند، هشدار داد.
وی تصریح کرد: دادگستری اصفهان همکاری خود را با کارشناسانی که به انحای مختلف از جمله اظهارنظر نکردن به‌موقع نظر خود باعث تضییع حق و اتلاف وقت مردم می‌شوند، محدود و در صورت تکرار این کار، ارجاع پرونده‌ به آنها را قطع خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، نشست کارگروه ارتقاء کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی در دادگستری اصفهان، با حضور تنی چند از معاونان رییس کل دادگستری، رییس هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری و هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه برگزار شد.
در این نشست، اعضای کانون و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز در باره مشکلات کارشناسان نکاتی بیان کردند که رییس کل دادگستری استان دستوراتی برای رفع این مشکلات صادر کرد.