محبوب حیدری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا توسعه و ارتقای راههای استان را از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان ذکر کرد و افزود: با راهاندازی و احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه دراستان شاهد کاهش تصافات جادهای استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حالحاضر ساماندهی جادههای استان به ویژه در شمال استان با سرعت انجام میگیرد و امیدواریم در مدت زمان مشخص اقدامات اساسی در توسعه راههای استان انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اقدامات راه و شهرسازی استان در خصوص توسعه راههای شمال استان ، ضرورت حضور پلیس، نصب دوربینهای سرعت سنج و اصلاح پیچها و حذف نقاط حادثهخیز در کاهش تصادفات بسیار موثر است.
حیدری بیان کرد: علاوه بر تاثیر بهسازی راهها در کاهش تصادفات، رعایت موارد ایمنی رانندگان هم در کاهش تصادفات موثر است و لازم است رانندگان سرعت مطمئنه را در حین رانندگی رعایت کنند.
این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از عوامل تصادفات جادهای، کمبود روشنایی جادهها است که به دلیل بالا بودن هزینه روشناییها، توسعه سیستم روشنایی در جادههای استان عملا متوقف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به مطالبه مردم برای ساماندهی جادههای استان و بزرگراهها ، اداره کل راه و شهرسازی از تمام ظرفیتهای خود برای بهسازی جادهها و احداث بزرگراهها استفاده کرده است.
وی درباره نقاط حادثه خیز مسیر سربند - مشگین شهر اظهار کرد: ۱۳ کیلومتر این مسیر بهسازی شده و در صورت تامین اعتبار لازم بقیه مسیر هم بهسازی میشود.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند است.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در جادههای این استان قرار دارند.