کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به مفقود شدن ۲ جوان در شامگاه جمعه گذشته در دریاچه سد شیان شهرستان اسلام آباد غرب، گفت: با تلاش عوامل امدادی و غواصان، اجساد آنان امروز دوشنبه پیدا شد.

«محمودرضا شهلایی» عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در توضیح نحوه چگونگی غرق شدن این ۲ مرد گفت: این ۲ جوان ۳۸ و ۴۵ ساله  شامگاه جمعه هفته گذشته با سوار شدن به قایق پدالی به قصد ماهیگیری وارد دریاچه سد شیان شده و پس از آن به دلیل واژگونی قایق ناپدید شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اضافه کرد: پس از اطلاع نگهبان سد از ناپدید شدن این افراد، مراتب به مدیریت حراست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اعلام شد و بلافاصله اقدامات قضایی و انتظامی انجام سپس عملیات جستجو در محل آغاز شد.

شهلایی در ادامه با اظهار تاسف از وقوع چنین اتفاقات تلخ و دردناکی از همه افراد خواست از مراجعه و شنا کردن در آب سدها، کانال های آبیاری و رودخانه‌ها که علائم هشدار دهنده این شرکت نصب شده، جدا خودداری کنند.

وی همچنین برای پیشگیری از غرق شدگی به افراد توصیه کرد: با فنون اولیه شنا آشنا شوند، همچنین  از شنا در مکان های ممنوعه و محیط‌های فاقد نجات غریق پرهیز کنند و از شوخی‌های خطرناک هنگام شنا و بیش از حد فرض کردن توانایی خود در شنا کردن خودداری کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲ سد در حال بهره برداری دارد.

اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار متوفیان براثر غرق شدگی در سال ۱۴۰۰ در استان را ۲۴ نفر شامل سه زن و ۲۱ مرد اعلام کرد.

در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۲ تن بر اثر غرق شدگی در آبهای استان جان خود را از دست داده اند.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.