افراد از شنا در دریاچه سدها، کانال‌ها و تاسیسات آبی کرمانشاه پرهیز کنند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه؛ با اشاره به شروع فصل گرم تابستان؛ از افراد خواست از شنا کردن در دریاچه سدها، کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی استان پرهیز کنند.

«رسول فرهادی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: این اماکن به هیچ و جه مناسب شنا کردن نیستند و خطرناک هستند و این موضوع در سال‌های اخیر قربانی زیادی گرفته است.

وی اظهار کرد: شناکردن در دریاچه سدها، کانال‌ها و تاسیسات آبی استان ممنوع است؛ زیرا این تاسیسات فقط برای موارد مربوط به آبرسانی و آبیاری طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.

سرپرست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حاشیه سدها تابلوهای هشدار دهنده و شنا ممنوع نصب شده است، افزود: مسئولیت هرگونه صدمات جانی ناشی از این امر به عهده افراد است.

فرهادی توضیح داد: جریان‌های حاکم در سدها و تاسیسات آبی افراد را به عمق آب می‌کشد و منجر به مرگ آن‌ها می‌شود از این رو آشنایی با مهارت شنا نیز نمی‌تواند جان افراد را نجات دهد.

وی ادامه داد: در هنگام ورود به دریاچه پشت سد، هر لحظه ممکن است عمق آب به صورت ناگهانی زیاد شود، یا اینکه در گل و لای کف آب گیر کنیم و یا با عوارض طبیعی و غیرطبیعی زیر آب برخورد نماییم.

فرهادی به رایج بودن تغییر دمای ناگهانی در لایه‌های مختلف آب در سدها اشاره کرد و گفت: این تغییر دما می‌تواند باعث گرفتگی عضلات و شوک دمایی شود بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نشود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲ سد در حال بهره برداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha