یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور با حضور نوجوانان و جوانان مروج فرهنگ دوران هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه و بین آینده‌ سازان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران فاطمی روز چهارشنبه در نشستی با مسئولان اردوهای راهیان نور یزد افزود: برگزاری این اردوها با حضور دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی دارد و باید روز به روز تقویت و حمایت شود.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برای برگزاری اردوهای راهیان نور صورت گرفته ادامه داد: برگزاری مستمر اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین حرکات ارزشمند و موثر در مسائل فرهنگی در کشور است و باید تقویت شود.      

 نوجوانان ما باید پیشرفت‌های علمی، فناوری، عمرانی و اقتصادی را از نزدیک ببینند و قرار شد برنامه‌ریزی شود و دانش آموزان عزیز ابر پروژه‌های کشور را در ارودهای راهیان پیشرفت ببیننداین مسئول با اشاره به اینکه تمامی تدارکات لازم انجام شد تا دانش آموزان با کم‌ترین هزینه طعم شیرین سفر به مناطق جنگی را بچشند تاکید کرد:  نوجوانان ما باید پیشرفت‌های علمی، فناوری، عمرانی و اقتصادی را از نزدیک ببینند و قرار شد برنامه‌ریزی شود و دانش آموزان عزیز ابر پروژه‌های کشور را در ارودهای راهیان پیشرفت ببینند.

فاطمی به تجهیز اردوگاه شهید عاصی زاده در اهواز اشاره کرد و گفت: برخی از زیرساخت‌های این اردوگاه قبلا انجام شده و برخی دیگر نظیر مشکلات گاز، آب و فاضلاب و برق منطقه با حضور متولیان امر انجام و مقرر شد تا پایان هفته آینده عملیات آن به پایان رسد.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال حدود ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان از مناطق مختلف استان با نظارت و حمایت استانداری تا پایان بهمن‌ماه به ترتیب در قالب برنامه مشخص به مناطق دفاع مقدس اعزام می‌شوند

سردار حسین زارع کمالی با قدردانی از حمایت و همراهی مسئولان و فرهنگیان برای اجرای طرح اردوی راهیان نور افزود: یکی از راه‌های احیا و آشنایی بیشتر مردم با ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا، اجرا و برگزاری منظم سفرهای راهیان نور است.

برگ برگ تاریخ هشت سال دفاع مقدس سرشار از حماسه، ایثار، مقاومت و سلحشوری رزمندگان و غیور مردانی است که برای دفاع از این سرزمین از جان خود گذشتند تا یک وجب از این خاک به دست دشمنان نیفتد و اکنون همه باید برای تبیین این ارزش‌ها به نسل جوان و حفظ آن تلاش کنند.  

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدندبر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

استان یزد با ۵۰ هزار رزمنده بسیجی، چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۸۵ هزار دانش‌آموز دارد.