تهران - ایرنا - دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۱۳ آبان تاکید کرد: ملت ایران شرارت‌ها و جنایت‌های این روزها را فراموش نخواهد کرد و انتقام آن را از تمامی آمران و حامیان و عاملان داخلی و خارجی خواهد گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از  از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، تحولات جهانی را گواهی بر بن‌بست تفکر استکباری آمریکا دانست و تاکید کرد که بزرگداشت این روز تاثیر راهبردی بر مایوس شدن آمریکا از طمع‌ورزی نسبت ایران خواهد داشت. 

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزده آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» تجلی اراده ملت ایران در برابر دشمنان این مرز و بوم  و یادآور انسجام ملی و غیرت دینی و ملی مردم شریف ایران اسلامی است.

امروز تحولات جهانی از اروپا تا امریکای لاتین و از شرق و غرب آسیا گواهی بر بن بست تفکر استکباری ایالات متحده امریکا است. امروز صدای افول امریکای جنایتکار و دنباله‌روهای این رژیم تروریستی بیش از پیش برای جهانیان آشکار شده است و عرصه بر آنان تنگ شده است و بی‌شک بزرگداشت روز سیزده آبان و حضور حماسی در مراسم آن، تاثیر راهبردی بر مایوس شدن آمریکا از هر نوع طمع ورزی نسبت به ایران تمدنی و تمدن‌ساز خواهد بود.

از سویی دیگر جنگ ترکیبی و همه جانبه استکبار جهانی و ایادی داخلی و خارجی آن علیه ملت شریف ایران در روزهای اخیر برکسی پوشیده نیست. رسانه‌های آنان با تمام توان عرصه را بر ایران اسلامی تنگ کردند و با حداکثر پشتیبانی سعی در فریب افکار عمومی داخل و خارج کشور داشتند که با بصیرت همیشگی ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی بار دیگر ناکام ماندند.

ملت ایران شرارت‌ها و جنایت‌های این روزها را فراموش نخواهد کرد و انتقام آن را از تمامی آمران و حامیان و عاملان داخلی و خارجی خواهد گرفت. خون انسان‌های بیگناه که در حرم شاهچراغ (ع) ریخته شد و خون‌های غریبانه بسیجیان و نیروهای امنیتی و انتظامی، حرارتی در قلوب مردم ایران است که به نحو مقتضی و در شرایط تعیین شونده از سوی حافظان امنیت تبدیل به پاسخی کوبنده و خوارکننده برای دشمنان خواهد شد. هرچند که بهترین پاسخ ملت، انسجام و همدلی ملی و حرکت پرتوان به سوی قله‌های پیشرفت و افق‌های ترسیم شده از سوی حکیم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم است. افق‌هایی که با گام‌های انقلابی نسل جوان، دانش آموزان، دانشجویان و نخبگان سریع‌تر از گذشته ایران عزیز را به ایران قوی و درختی تناورتر از گذشته تبدیل خواهد کرد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن و تمامی شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز، از تمامی آحاد ملت شریف و بزرگ ایران دعوت می‌کند با حضور پرشور در مراسم بزرگداشت روز سیزده آبان در تمامی کشور، بیعتی دوباره با آرمان‌های امام و رهبری داشته و خاری بر چشم دشمنان این کشور باشند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی