مشهد- ایرنا- راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امروز در شهرستانهای استان خراسان رضوی با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم بویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و مسوولان برگزار شد.

گناباد- آحاد مختلف مردم ولایت مدار و انقلابی همزمان با روز ۱۳ آبان با حضور گسترده در راهپیمایی روز مقابله با استکبار جهانی، بار دیگر استکبار ستیزی خود را اعلام و سیاستهای خصمانه دشمنان را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که بعد از اقامه نماز جمعه با شرکت پرشور مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دانش آموزان و دانشجویان و مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی از مصلی امام خمینی (ره) تا چهارراه شهید احمدیان برگزار شد، شرکت کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ  بر اسراییل، مرگ بر آشوب گر و عامل اغتشاشات آمریکا آمریکا است، سیاستهای خصمانه مستکبران بر علیه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در آیین راهپیمایی ۱۳ آبان گناباد متحد و یکپارچه در حالی که پلاکارد و پارچه نوشته هایی با مضامین شعارهای این آیین در دست داشتند، بار دیگر نفرت خود را از استکبار به نمایش گذاشتند و بر پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی تاکید کردند.

در پایان این آیین قطعنامه  سراسری راهپیمایی ۱۳ آبان قرائت شد که شرکت  کنندگان با فریادهای الله  اکبر مفاد آن را تایید کردند.

تربت حیدریه- امروز مردم انقلاب و در صحنه تربت حیدریه همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده خود در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار یکبار دیگر نشان داند که همچنان به نظام اسلامی وفادار هستند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در جمع راهپیمان در مسجد جامع این شهرستان گفت: در تقویم سیاسی ایران، ۱۳ آبان به دلیل سه رویداد مهم سیاسی، به نماد جاودان استکبارستیزی ملت ایران تبدیل شده‌ است.

حجت صالحی افزود: یکی از این سه وقایع تبعید حضرت امام به ترکیه توسط حکومت دست نشانده پهلوی در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ بوده است، واقعه دوم کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در روزهای اوج‌ گیری انقلاب اسلامی و رویداد سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در ۱۳ آبان سال ۵۸ بود که بعدها توسط معمار فرزانه انقلاب اسلامی به انقلاب دوم تعیبیر شد.

وی تصریح کرد: در هر سه واقعه رد پای آمریکا و کینه توزی این دولت نسبت به مردم ایران مشهود است. 
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر نیز گفت: حتی امروز که در برخی نقاط کشور شاهد رفتارهای احساسی و خرابکارانه هستیم، باز رد پای دخالت‌های پیدا و پنهان آمریکا مشهود است، اما آنان همچون گذشته با توجه به اراده و پایبندی ملت ایران نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی، ناکام خواهد ماند.
صالحی خاطر نشان کرد: دلیل این دخالت‌ها پیشرفت‌های مردم ایران در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی است، چراکه دشمنان تحمل این همه پیشرفت را ندارند.


سبزوار- راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان با حضور پرشور دانش آموزان سبزواری در کنار اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار این شهر در میعادگاه نماز جمعه برگزار شد.
دانش آموزان و  و راهپیمایان سبزواری با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود خائن، مرگ بر منافق، مرگ بر داعشی، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده"  بار دیگر با ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب اسلامی بیعت کردند.