بجنورد- ایرنا- مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در خراسان شمالی گفت: اقدامات ذخیره سازی سوخت دوم (گازوییل) این واحد صنعتی بزرگ انجام شده است و دیگر در زمستان مشکل کمبود سوخت نخواهیم داشت.

سید رضا مرجان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گاز سوخت اصلی نیروگاه شیروان را تشکیل می دهد که گازوییل با شروع فصل سرما و افت و قطعی گاز جایگزین می شود.

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت مخازن این نیزوگاه از گازوییل پر است و امسل با تدابیر اندیشیده شده در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی سوخت گاز مصرف می کند و در حال حاضر مصرف شبانه روز گاز این نیروگاه، پنج میلیون مترمکعب است.

وی یادآور شد: مصرف شبانه گاز این نیروگاه در فصل تابستان بین ۶ تا  ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب و در فصل زمستان بدلیل استفاده از سوخت دوم به ۳.۵ میلیون مترمکعب می رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است و زیر مجموعه شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت اداره می شود و حدود ۲ درصد برق کشور را تامین می کند.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.