۳.۵ درصد مشترکان خانگی خراسان‌شمالی بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۰۰ مشترک معادل سه و نیم درصد از مشترکان خانگی استان در یک ماهه گذشته بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف کردند.

حسن چاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۹ درصد برق این استان را بخش خانگی مصرف می‌کند که ۳.۵ درصد این مشترکان بیش از ۲ درصد الگو برق مصرف می کنند که باید صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

وی شمار مشترکان برق استان را ۳۸۵ هزار مشترک بیان کرد و افزود: تقریبا ۳۳۴ هزار مشترک از این تعداد مشترکان خانگی هستند که هزار و ۲۰۰ مشترک بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با بیان اینکه حدود ۸۶ درصد مشترکان برق را بخش خانگی تشکیل می دهند گفت: یک درصد مشترکان برق مربوط به بخش کشاورزی است که ۲۶.۲ درصد مصارف را شامل خواهد شد و نیم درصد از تعداد مشترکان نیز مربوط به صنعت است که حدود ۱۷.۶ درصد مصارف استان را دارند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۸۷ مگاوات پیک بار روزانه استان است که با احتساب مصارف صنایع سنگین به ۵۶۰ مگا وات می رسد.

چاهی بیان کرد: در فصل تابستان به نوعی ۸۲ درصد مشترکان خانگی رعایت الگوی مصرف را رعایت کردند ولی در فصل زمستان این الگو باید بیشتر رعایت شود.

وی بر رصد مدیریت مصرف برق مشترکان تاکید کرد و افزود: در صورت مشاهده افزایش مصرف نسبت به الگو پیامک اخطار صادر خواهد شد و با قطعی برق مواجه خواهند شد.

پایش مصرف صنایع

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه گفت: مصرف روزانه برق بالای یک مگاوات صنایع استان مورد پایش قرار خواهد گرفت که باید با مدیریت و برنامه ریزی تا حدود ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۴ صنعت بزرگ این استان همواره پایش می شوند.

چاهی بیان کرد: تمامی صنایع در اجرای طرح پایش با این شرکت همکاری لازم را دارند اما تعداد محدودی با مشکلاتی مواجه هستند که پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده است.

وی بر صرفه جویی برق در بخش های خانگی، تجاری، آموزشی و اداری نیز تاکید کرد و افزود: با کاهش ساعت کار اداری نیز مصرف انرژی مدیریت خواهد شد که از دستگاه ها و سازمان های می خواهیم این موضوع را جدی بگیرند تا تمامی مشترکان استان از برق پایدار برخوردار باشند.

اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha