بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۴۹ هزار و ۹۷۵ خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که ۷۴ درصد آنها از خدمات رایگان آب، برق و گاز بهره مند شدند.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی مددجویان برای استفاده از این طرح باید در سامانه "امداد هوشمند" کمیته امداد ثبت نام کنند که تاکنون ۸۲ درصد از مددجویان استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: ۳۶ هزار و ۹۸۱ خانوار از متقاضیان این طرح مشمول استفاده رایگان از انرژی شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، فعال بودن قرارگاه عملیاتی سامانه امداد هوشمند و کارآمد را به دلیل حساسیت و اهمیت موضوع از اولویت‌های کاری دانست و اضافه کرد: پالایش اطلاعات باقی‌مانده مدجویان زیر پوشش این نهاد نیز در حال آماده سازی و ارسال است.

وی گفت: سامانه امداد هوشمند (سها) با هدف چابک‌سازی فرایند ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان در مهرماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: در این طرح دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و افراد با مراجعه به نشانی soha.emdad.ir یا smart.emdad.ir با گوشی همراه یا مراجعه به دفترهای پیشخوان دولت نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدام کنند.

الهی راد تصریح کرد: همچنین این سامانه موجب هم افزایی و شناخت موسسات مراکز نیکوکاری و هدفمند کردن ارائه خدمات به نیازمندان است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۴۹ هزار و ۹۷۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۰۱ هزار و ۲۶۹ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.