کمیته امداد خراسان‌شمالی افزون بر هزار خدمت حقوقی رایگان ارایه کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۴۵۸ مورد خدمات حقوقی رایگان به ۳۰۰ مددجو ارایه کرد.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این خدمات شامل ۱۲۳ مورد تنظیم دادخواست، ۲۲ مورد تنظیم شکوائیه، ۱۳۶ مورد تنظیم لایحه دفاعیه،۷۰ مورد معرفی به دفتر الکترونیک قضایی و مابقی خدمات میز خدمت است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام به ارایه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش این کمیته کرده و زمینه‌سازی موثری نیز جهت ارایه این خدمات انجام شده است.  

الهی راد افزود: بخشی از مباحث توسط مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده و معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی، هماهنگی با مراکز ارایه‌دهنده خدمات حقوقی از جمله قوه قضاییه کشور، مراکز مستقل این حوزه، کانون وکلای دادگستری و مراکز وکلای قوه قضاییه را به دنبال داشته است.  

وی عنوان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌ صورت قانونی و حقوقی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: اکنون ۲۰ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پیگیری می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha