یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع‌ مقدس شهر یزد از ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار است و می‌توان بخشی از برنامه‌ها و آیین‌های بزرگداشت‌ را در این فضا برگزار کرد.

سرهنگ منصور زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌های اخیر در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امکانات و تجهیزات خوبی در این مرکز فرهنگی و باغ موزه فراهم شده است و برگزاری برنامه‌های مختلف مردم و اداری در این مجموعه نقش مهمی در معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل نوجوان و جوانان دارد.

مدارس و مراکز دانشگاهی، تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی می‌توانند از فضای مرکز فرهنگی و باغ موزه برای برگزاری برنامه‌های خود استفاده کننداین مسئول اظهار کرد: مدارس و مراکز دانشگاهی، تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی می‌توانند از فضای ایجاد شده در مرکز فرهنگی و باغ موزه برای برگزاری برنامه‌های خود در طول سال استفاده کنند.

زارع تصریح کرد: از ابتدای امسال شاهد برگزاری برخی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی توسط تشکل‌ها، ادارات و هیات‌های مذهبی در این مجموعه بودیم و تداوم همکاری با بخش‌های مختلف به صورت مستمر جزو اهداف و برنامه‌های مهمی است در این مجموعه پیگیری می شود.          

مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان یزدی  در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه یزد ایجاد شده و شامل سه بخش محوطه،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و ساختمان اداری است.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از سال۱۳۸۶ شروع و تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده استهمچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.