تکمیل باغ موزه دفاع مقدس یزد ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان به ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که در این زمینه حمایت بیشتر مسئولان استان انتظار می رود.

سرهنگ منصور زارع روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص بودجه مورد نیاز، فعالیت های موزه آرایی، محتوابخشی و تکمیل فضای بیرونی این مجموعه متناسب با مولفه های دوران دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اکثر بخش‌های این باغ موزه و مرکز فرهنگی ایجاد شده و سالانه مورد استقبال و استفاده اقشار مختلف مردم به خصوص نسل نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ایجاد زیرساخت های لازم ضروری است و این باغ موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی می تواند در این زمینه نقش بیشتری داشته باشد.

زارع از مسئولان ارشد استان و خیران خواست برای حل مشکلات و تجهیز مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان مشارکت کنند.

مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان یزدی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه یزد ساخته شده و شامل سه بخش محوطه،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس یزد ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

باغ موزه دفاع مقدس یزد دارای گالری، مرکز اسناد، مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس است و ساخت این مرکز فرهنگی از سال۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha