سبزوار- ایرنا- رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: ۴۲۷ خانه ورزش روستایی این استان در سه سال اخیر به امکانات و وسایل ورزشی مجهز شده‌ است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خوش‌باطن روز پنجشنبه در همایش مدیران هیات‌های ورزشی روستایی و بازیهای بومی محلی سبزوار افزود: هر یک از این مکان‌های ورزشی با تشک تاتامی، میزهای شطرنج، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و صفحه دارت، لوازم بازیهای بومی و محلی و توپ‌های ورزشی تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: آماده‌سازی خانه‌های ورزش روستایی با همیاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و مردم انجام و تجهیز این اماکن از سوی هیات ورزش روستایی و کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان استان محقق شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های ورزش روستایی در توسعه ورزش، نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی نقش موثری دارد.

حسین ابراهیمی کُردیانی اظهار داشت: در صورت مشارکت دهیاریها در ایجاد فضای مناسب، خانه ورزش روستایی با مشارکت هیات ورزش روستایی راه اندازی و امکانات ورزشی لازم به روستاهای واجد شرایط اهدا می شود.

وی افزود: همچنین به منظور توسعه فضاهای ورزشی مناطق روستایی، ایجاد زمین چمن مصنوعی پس از فرایند تامین زمین و واگذاری آن با انعقاد قرارداد به اداره ورزش جوانان پیگیری می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۲ سالن ورزشی نیمه تمام در مناطق روستایی سبزوار وجود دارد که سال آینده با کمک خیران و جذب اعتبارات لازم تکمیل آنها تسریع می شود.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۴۵ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در روستاها سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.