تهران- ایرنا- «محمدرضا بهپورنیا» از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس از استان خراسان رضوی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت شهد شهادت را نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و اور ایثارگران، پیکر مطهر این جانباز ۹ صبح امروز (شنبه ۲۱ آبان‌ماه) از مقابل مهدیه واقع در خیابان امام رضا (ع) مشهد به سمت بارگاه ملکوتی حرم علی بن موسی الرضا (ع) تشییع و پس از طواف و اقامه نماز برای خاکسپاری به گلزار شهدای خواجه اباصلت منتقل شد.

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پیامی شهادت این جانباز ۷۰ درصد را تبریک و تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند منان مسئلت کرد.

شهید محمدرضا بهپورنیا فرزند محمدعلی در دوم مهر ۱۳۴۵ در مشهد چشم به جهان گشود. در چهارم خرداد ۱۳۶۷ به اسارت درآمد و در هشتم شهریور ۱۳۶۹ پس از ۲۷ ماه از بند اسارت آزاد شد اما به دلیل شکنجه‌های بسیار از ناحیه مغز دچار ضایعه مغزی شد و یک سمت بدن وی از کار افتاده بود. این جانباز سرافراز پس از سال‌ها تحمل مجروحیت صبح جمعه ۲۰ آبان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.