کتاب خاطرات شهید جاودانی در مشهد رونمایی شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۱
کد خبر: 84682601
کتاب خاطرات شهید جاودانی در مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا- کتاب خاطرات شهید محمد جاودانی با نام "چهارمین نفر" عصر روز یکشنبه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم در سینما هویزه مشهد رونمایی شد.

نویسنده این کتاب در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب ۴۹۲ صفحه‌ای، روایت مستندی از زندگی شهید محمد جاودانی است که حاصل بیش از ۱۰۰ ساعت گفت و گو با خانواده، دوستان و همرزمان این شهید بزرگوار است.

عباس مهدوی خواه با اشاره به ارتباطش با شهید جاودانی بیان کرد: از سال ۱۳۷۹ و در فعالیت‌های فرهنگی که در مسجد عمار یاسر شهر مشهد انجام می‌شد، با وی آشنا شدم و زمانی که خبر شهادت او را شنیدم، تصمیم گرفتم تا به زوایای مختلف زندگی او بپردازم که چگونه یک جوان معمولی به شهیدی تاثیرگذار در عملیات‌های مختلف دفاع از حرم اهل بیت (ع) تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس از سال ۱۳۹۷ تحقیقات میدانی خود را آغاز کردم و با افراد مختلفی که با این شهید در ارتباط بودند از جمله برخی از فرماندهان تیپ فاطمیون، مصاحبه کردم و اطلاعات مستندی پیرامون درگیری‌های مختلفی که  شهید جاودانی در آن حضور داشته را بدست آوردم و کار تدوین و نگارش این مجموعه بزرگ با مشقت فراوان به پایان رسید.

او اظهار کرد: شهید جاودانی بواسطه حضور در فعالیتهای مختلف فرهنگی و شرکت در اردوهای آموزشی بسیج بسیار توانمند شده بود و با آغاز حضور داعش در سرزمین سوریه، سعی کرد تا بتواند در کنار مدافعان حرم حضور پیدا کند که این اتفاق رخ نداد.

مهدوی خواه گفت: این شهید با فرا گرفتن لهجه‌های مختلف، افغانی، عربی و انگلیسی  در سال ۱۳۹۴ با هزینه شخصی به کشور عراق رفت و به سختی توانست با نیروهای تیپ فاطمیون در عراق ارتباط برقرار کرده و به مبارزه با داعش بپردازد که بر اساس همین ارتباط ها و با اوج گیری درگیری ها در سال ۱۳۹۵ در سوریه به این کشور رفت و در عملیات های مختلف شرکت کرد.

نویسنده کتاب چهارمین نفر اظهار کرد: او اهل تظاهر نبود و حتی تا زمان شهادتش بسیاری از دوستانش نمی دانستند که او در جمع مدافعان حرم قرار دارد و همچنی شهید جاودانی بسیار به حق الناس حساس بود واحترام بسیاری برای پدرو مادرش قائل بود.

مهدوی خواه افزود:  با اینکه شهید جاودانی بواسطه تحصیلات خود در رشته کارشناسی ارشد مدیریت می توانست به دنبال استخدام در شرکت ها و موسسات مختلف باشد، ولی وظیفه خود را حفظ حرم آل الله دانست و در مقابل داعشیان به مبارزه پرداخت و سرانجام در تاریخ  هشتم مهرماه ۱۳۹۶ و در شب عاشورای بر اثر اصابت موشک کورنت در منطقه دیرالزور و در سن  ۲۹ سالگی به یاران شهیدش پیوست و جاودانه شد و پیکر پاک این شهید در قطعه شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شده است.

کتاب چهارمین نفر به قیمت ۷۹ هزار تومان برای نخستین بار منتشر می‌شود، این کتاب توسط انتشارات ستاره ها در اختیار علاقه‌مندان به زندگینامه شهدا قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha