رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: دستاوردها و قدرت علمی ایران اسلامی برای دنیا با توجه به ساختاری که قدرت های استکباری برای ما در عرصه و ساحت جهانی ایجاد کرده اند، پذیرفتنی و قابل هضم نیست.

آیت الله رسول فلاحتی روز سه‌شنبه در افتتاح بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای انتظامی کشور در رشت اظهار داشت: این موضوع برای آنان پذیرفتنی نیست که جمهوری اسلامی بتواند در این بحبوحه های سخت و دشوار اینچنین مسیر میان‌بری را طی کند که در ساحت علم این رتبه های بالا را کسب نماید.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر خبرهای خوبی شنیدیم مبنی بر اینکه در درمان سرطان از طریق مجاری ژنتیکی، ایران رتبه دوم دنیا را کسب کرده است، افزود: امروز جوانان ما موشکی درست کرده اند که قادر است چندین هزار کیلومتر مراکز موشکی دوربرد قدرتهای جهانی را مورد هدف قرار دهد و این علم و قدرت آن است و باید قدر این داشته های ارزشمند را بدانیم.

وی با تاکید بر مرتبه دانش در نظام اسلامی ادامه داد: دانش چیزی است که هر قدر به سمت آن برویم، تمام شدنی نیست؛ چنانکه امروز انقلاب اسلامی از رتبه ۷۴ جهانی به رتبه ۱۶ ارتقا یافته است و در دانش امروز از جمله در حوزه های نظامی، طب و سلامت، موشکی، دریایی و محیط زیست در سطح رتبه های برتر دنیا قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: در آشوب‌های اخیر فلان حزب و سازمان مطرح نبود؛ نگاه‌ها همه مارکسیستی بود و شعاردهندگان می‌گفتند آنچه برای ما خطرساز است، نگاه ارزشی ملت ایران است.

وی افزود : فتنه‌گران نگاه ارزشی و اسلامی را مانع می‌دانند و بر همین اساس رهبر عالی مقام جمهوری اسلامی بر تقویت معنویات و هر آنچه منجر به حفظ ارزشهای دینی و نگاه ارزشی می‌شود، تاکید می‌کنند.

 وی با بیان اینکه مردم همه زندگیشان را بر موازین شرع منطبق کنند، اظهار داشت: در نظام اندیشه دینی و معقول اسلامی عبادت با معنای گسترده تقرب به خدا در هم تنیده است و باید مورد توجه باشد.